کد خبر: عضو-کمیسیون-بهداشت-و-درمان-مجلس-در-گفتگ
۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۹:۴۶

عضو  کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به طرح تحول سلامت، گفت: کسانی که این وسط واقعا ناراضی هستند، تعداد معدود پزشکان بخش خصوصی هستند که قبل از اجرای این طرح، ماهیانه چند میلیارد تومان درامد داشتند.

سیامک مره صدق درگفتگوبا خبرنگار پارلماني خبرگزاري سلامت  درباره ادامه پیدا کردن طرح تحول سلامت اظهار داشت: این طرح مجبور است که ادامه پیدا کند. ممکن است ما مجبور شویم طرح ارجاع را در آن کامل کنیم که حتما باید این کار شود، همچنین پزشک خانواده نیز باید حتما پیاده شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که باید الگوریتم درمانی در این طرح، پیاده شود، گفت: طرح تمام وقتی نیز باید پیاده شود. هیچ اتفاق دیگری به جز ادامه طرح تحول سلامت، نمی تواند بیفتد.

مره صدق تصریح کرد: طرح تحول سلامت یک گام واقعی در اجرای قانون اساسی در برخورداری همه مردم از بهداشت و درمان و در اجرای منویات مقام معظم رهبری است. مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که ما باید کاری کنیم اگر کسی بیمار می شود بیمار و خانواده اش به جز رنج بیمارداری، رنج دیگر نداشته باشند.

وی با اشاره به زمان قبل از اجرای این طرح خاطرنشان کرد: همه ما به خاطر داریم که قبل از اجرای طرح تحول سلامت، سالیانه دو درصد جامعه ایران به خاطر هزینه های درمان در بخش بستری، زیر خط فقر می رفتند و این در واقع یک فاجعه ملی بود که با اجرای طرح تحول سلامت، جلوی این مسائل گرفته شده است.

نماینده کلیمیان در مجلس افزود: به نظر بنده، مثبت ترین اقدام دولت تدبیر و امید در زمینه داخلی، اجرای طرح تحول سلامت بود. این طرح با همه مشکلاتی که دارد، باید ادامه پیدا کند و ما باید دنبال نواقص آن باشیم و به نحو منطقی با آن برخورد شده و مشکلات را رفع کرد، نه این که به بهانه های مشکلاتی که وجود دارد، کل طرح را نابود کنیم.

مره صدق با اشاره به نظر مساعد مردم و نمایندگان از طرح مزبور، یادآور شد: شما اگر از مردم سوال کنید و حتی از نمایندگان، که تنها کاری که به خاطر مشکلات بخش درمان مراجعه شخصی به نماینده ها داشتند قبل از این طرح با بعد از این طرح، تفاوت لگاریتمی دارد که نشان دهنده این است که این طرح در جلب نظر مساعد بدنه مردم به ویژه در شهرستان های کم برخوردار بسیار موثر و کارساز بوده است.

وی اظهار داشت: به نظر بنده کسانی که با این طرح مخالفت می کنند، در واقع وضعیت نابسامان درمان را قبل از اجرای این طرح فراموش کرده اند یا این که این همه افزایش رضایت مردم را چرا ما باید نادیده بگیریم که قابل درک نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به برخی پزشکان ناراضی از این طرح، یادآور شد: کسانی که این وسط واقعا ناراضی هستند، تعداد معدود پزشکان بخش خصوصی هستند که قبل از اجرای این طرح، ماهیانه چند میلیارد تومان درامد داشتند. این ها به نظر بنده عاملین اصلی مخالفت با این طرح هستند چراکه منافع آنها به خطر افتاده  است.

مره صدق افزود: یکسری پزشکان معروف به «گلدن فینگر» با اجرای این طرح ضرر کرده اند، ولی بدنه مردم سود بردند و این سود ارزشمند است.

وی با تاکید بر این که ما حافظ منافع مردم ایران هستیم، گفت: ما حافظ منافع یک قشر خاصی از پزشکان در بخش خصوصی نیستیم، بلکه حافظ منافع جمعی مردم ایران هستیم و بنده مطمئن هستم که بدنه مردم ایران از اجرای این طرح برخوردار شدند و یکسری امکانات که در گذشته غیر قابل تصور بود، در اختیارشان قرار گرفته است.

كدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha