کد خبر: عضو-کمیسیون-بهداشت-مجلس-در-گفتگو-با-سلا
۲۸ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۳۹

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تحول سلامت، گفت: در این خصوص مقداری سیاسی رفتار نکنیم، واقعا باید به این طرح، نمره قبولی دهیم ولی نقاط ضعف دارد که باید ضعف ها به خوبی پوشش داده شود.

همایون هاشمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت درباره به نتیجه رسیدن اهداف طرح تحول سلامت، اظهار داشت: زمان  شروع تا زمان دستیابی به اهداف طرح های بزرگ، می تواند طولانی باشد. در این خصوص مقداری سیاسی رفتار نکنیم، واقعا باید به این طرح، نمره قبولی دهیم، به جهت این که طرحی است که یک جراحی بزرگ بر پیکره سلامت است.

هاشمی با بیان این که مسئولین طرح باید نقد پذیر باشند، گفت: در شروع و ادامه مسیر آن حتما باید کسانی که در این حوزه دانشمند یا ذی نفع بوده که البته کل کشور به طرق مختلف ذی نفع هستند ، اظهار نظر کنند و مسئولین طرح هم، نقد پذیر و تحول آفرین باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر این که فعلا شرایط به گونه ای است که نمی شود صد در صد اظهار نظر کرد، تصریح کرد: اما این طرح بزرگی است و باید پشتیبانی کنیم. این که این طرح الان نمره قبولی گرفته کافی است ولی نقاط ضعف دارد. ضعف ها باید به خوبی پوشش داده شود، کیفیت آن بالا رود و از نظر فنی و تخصصی به آن خیلی باید پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: چند نقش اساسی در مسیر این طرح وجود دارد که باید برطرف کنند، یکی این که شبکه پزشکان خانواده را تکمیل کنند که پیش نیاز این طرح است، همچنین باید نظام ارجاع را تکمیل کنند، که  در آن وقت می توانیم اظهار نظر شفاف تر کنیم.

كدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha