کد خبر: عضو-کمیسیون-امنیت-ملی-مجلس-در-گفتگو-با-2
۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۵۱

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ده دلاری که از زائران ایرانی در فرودگاه نجف گرفته می شود، گفت: کاری که باید انجام شود این است که  باید وزارت امور خارجه با همکاری سازمان حج و زیارت از طریق سفیر ما در عراق و معاونت کنسولی وزارت خارجه اقدام فوری انجام دهد.

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شواری اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت درخصوص ده دلاری که در فرودگاه نجف از زائران ایرانی گرفته می شود و براساس یافته ها حاکی از غیرقانونی بودن آن است، اظهار داشت: کاری که باید انجام شود این است که  باید وزارت امور خارجه با همکاری سازمان حج و زیارت از طریق سفیر ما در عراق و معاونت کنسولی وزارت خارجه اقدام فوری انجام دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر نیاز باشد ما هم می توانیم مکاتبه داشته باشیم، منتها چون موضوع روز است و در حال حاضر تبعیض و تفاوت در فرودگاه بغداد و نجف مواجه هستیم، باید به فوریت سازمان حج و زیارت وارد شود و این مشکل را برطرف کند.

رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر بد رفتاری برخی از کارکنان فرودگاه نجف با زائران ایران، تصریح کرد: خیلی جای تاسف دارد و باعث  شرم  است و اگر این اتفاق بیفتد، قاعدتا تاسف دوطرفه دارد هم برای دولت عراق هم برای مسئولین سازمان حج و زیارت ما. موارد مستندی هم اگر وجود دارد حتما باید منعکس کرد که حتما قابل پیگیری و حل است.

وی گفت: من بعید می دانم مسئولین عراقی از این موضوع اطلاع داشته باشند و حتما آنها بی اطلاع هستند و ما هم تلاش خود را می کنیم. این زائران افرادی هستند که با عشق و ارادت اهل بیت وارد عراق می شوند و سطح روابط دو طرف هم کاملا دوستانه است و تحت هیچ شرایطی، بد رفتاری با ایرانیان پذیرفته و قابل قبول نیست.

کدخبرنگار 41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha