کد خبر: عضو-كميسيون-حقوقي-و-قضايي-مجلس-در-گفتگو
۸ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به ایجاد جامعه ای خانواده محور بر پایه الگوی اسلامی گفت: یک خانم فکر نکند که ارزش او به مهندس کامپیوتر یا مهندس فلان کارخانه بودن است، بلکه ارزش او به این است که بتواند یک زندگی درست را مدیریت کند.

حجت الاسلام حسن نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره ایجاد جامعه ای خانواده محور و تقویت و تحکیم خانواده و کارکردهای اصلی آن بر پایه الگوی اسلامی اظهار داشت: در این موضوع باید چند مسئله را در نظر بگیریم. در رابطه با این که سن ازدواج بالا رفته است و  باید آن را پایین بیاوریم.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج دختران گفت: در حال حاضر دختران ما 25 یا 30 ساله هستند، ولی ازدواج نمی کنند، یک نکته است که باید آن را پایین آوریم. در این مورد در مجلس و رسانه ها می توانند کار کنند.

نوروزی به نکته بعدی اشاره و خاطرنشان کرد: باید کارمند شدن زنان و کارهای اجرایی زنان را کم کنیم و به خانواده ارج نهیم. یک خانم فکر نکند که ارزش او به مهندس کامپیوتر یا مهندس فلان کارخانه بودن است، بلکه ارزش او به این است که بتواند یک زندگی درست را مدیریت کند. یک نفر باید سر کار برود یا خانم یا آقا.

وی در ادامه افزود: باید شرع مقدس اسلام را تبیین کنیم و ببینیم که حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب (س) و بزرگان دین ما چگونه بوده اند. همچنین بدانیم که سیره متشرعین و مسلمین از صدر اسلام تا امروز چگونه بوده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان این که به جای قرآن، شرع مقدس اسلام و سیره مسلمین به طرف غرب رفته ایم، خاطرنشان کرد: به عبارتی از زن به عنوان یک موجود کالایی و پشت ویترین استفاده کرده ایم. مثلا مزد یک کارگر زن که همان کار مرد را انجام می دهد، نصف او است.

نوروزی یادآور شد: باید زندگی، محور و اساس را به دست زن سپرد و مرد در جامعه کار کند. همچنین باید  فکر، اندیشه و سیره مسلمین را جا بیندازیم.

كدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha