کد خبر: عضو-كميسيون-امنيت-ملي-مجلس-در-گفتگو-با-س
۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۰۹

رحیمی با اشاره به 10 دلاری که در فرودگاه نجف از زائران ایرانی گرفته می شود، همچنین برخوردهای نامناسبی که با زائران ایرانی در این فرودگاه، انجام می شود، گفت: این موضوع، حتما در مناسبات دو جانبه اثر منفی می گذارد، ولی امیدواریم که مسئولین وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت بتوانند این موضوع را پیگیری و رفع کنند.

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت، درخصوص 10 دلاری که در فرودگاه نجف از زائران ایرانی گرفته می شود، همچنین برخوردهای نامناسبی که با زائران ایرانی در این فرودگاه، انجام می شود، اظهار داشت: به هر حال منفعتی که دولت و ملت عراق از مردم ایران برده اند، منافع بسیار وسیعی  است. به لحاظ مادی، معنوی و سیاسی خیلی غیر منصفانه و غیر قابل قبول است که بخواهند در حق مردم ما اجحاف کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این که در این مورد باید حتما وزارت امور خارجه پیگیری کند، گفت: انتظار ما هم این بود که گزارش روشنی را از پیگیری های شش ماه گذشته به مجلس و مردم ارائه دهند، چرا که موضوع، موضوعی است که به مردم بر می گردد و زوار را آزار می دهد.

رحیمی با بیان این که  فشاری که عراقی ها به مردم ما به لحاظ مالی یا برخورد در فرودگاه ها می آورند، به هیچ وجه قابل قبول نیست، تصریح کرد: این موضوع، حتما در مناسبات دو جانبه اثر منفی می گذارد، ولی امیدواریم که مسئولین وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت بتوانند این موضوع را پیگیری و رفع کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایران و عراق دو کشور دوست روابط دوستانه هستند و بنا نیست که روابط را به سمت منفی پیش ببریم. اگر یک طرف اقدام غلطی انجام داد، پاسخ آن، اقدام غلط نیست و باید اقدام اشتباه برچیده شود.

كدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha