کد خبر: عضو-شورای-عالی-نظام-پرستاریمدافعان-پ
۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۹

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، در واکنش به اظهارات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس(دکتر عابدی) که خواستار عذرخواهی مسئولان نظام پرستاری به دلیل ایجاد جو خشونت، اظهارداشت: ای کاش کمی منصفانه به قضایا نگاه کنید.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری حسین علی نسایی ، گفت: جناب عابدی ایکاش کمی منصف تر بودید و یکی به نعل می زدید و یکی به میخ.

وی افزود: ایکاش برای یک بار هم که شده پای درد دل پرستاران ستم دیده می نشستید و سپس قضاوت می کردید. در طی سالیان اخیر صدها بار شاهد هتک حرمت پرستاران از سوی پزشکان بوده ایم، اگر موارد رسانه ای شده را جستجو بفرمایید حتی یکبار هم یافت نخواهد شد که پرستاری، پزشکی را مورد ضرب و شتم قرار داده باشد و هرچه بوده از سوی عده ای از پزشکان بوده که جناب عالی یکسویه به دفاع از این عده که آبروی سایر پزشکان محترم را نیز برده اند، پرداخته اید. و اگر بازهم جستجو بفرمایید یک مورد هم یافت نخواهد شد با پزشکی در این رابطه برخورد قانونی و قضایی شده باشد.

علی نسایی ادامه داد: هرگاه پرستاری به ناحق مورد هجمه و خشونت این قبیل افراد پزشک نما قرار گرفته و به امید اجرای قانونی که شما می فرمایید نشسته است، نه تنها حق او استیفا نگردیده بلکه به انحا مختلف مورد تهدید واقع شده است که اگر شکایت خود را پس نگیرند چنین و چنان و اخراج خواهند شد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری تاکید کرد: شاهدان ماجرا هم به دلیل همین تهدیدات خود را کنار می کشند و چه بسا مجبور شوند به نفع متجاوز شهادت دروغ دهند. جناب دکتر عابدی مرحمت فرمایید به جای پاک نمودن صورت مسئله و انحراف اصل موضوع، هتک حرمت ها و تجاوزهایی که مدام از سوی پزشکان نسبت به پرستاران در مراکز درمانی و حین خدمت صادقانه و به خاطر بیماران رخ می دهد را بررسی و ریشه یابی بفرمایید. در بسیاری از موارد جسارت به پرستاران از سوی پزشکان به خاطر وظیفه شناسی پرستاران و حمایت از جان بیماران بوده است.

وی ادامه داد: جناب عالی نماینده مردم هستید نه نماینده پزشکان، حمایت از پرستاران حمایت از حقوق بیماران است و این وظیفه به نحو احسن از سوی مسولین نظام پرستاری در جایی که قانون به وسیله لابی ها و اعمال روابط پایمال شده است، به خوبی در حال انجام است. طبق نص صریح قانون نظام پرستاری از اهداف این سازمان حمایت از حقوق پرستاران و بیماران است.

علی نسایی گفت: جناب دکتر عابدی! در اظهارات یک طرفه خود برای یکبار هم که شده عنوان بفرمایید که تا چه وقت جسارت های برخی پزشکان نسبت به پرستاران مظلوم پایان می پذیرد؟ این هتک حرمت ها و قلدری ها یکبار و برای همیشه باید از بین برود و در این بین شما به عنوان نماینده مجلس مسئول هستید و اگر یکبار دیگر پرستاری از سوی پزشکان مورد جسارت و تعرض قرار گیرد، مقصر جنابعالی هستید و باید پاسخگو باشید که به جای حل اصل موضوع با این اظهارات غیرمنصفانه و یک سویه موجبات تکرار آن را از سوی پزشکان فراهم می آورید.

وی افزود: جامعه پرستاری و سازمان نظام پرستاری از ورود مجلس محترم به این موضوع استقبال می کند تا یکبار برای همیشه این ظلم بی انتها به پرستاران شریف پایان پذیرد. متاسفانه این ظلمی که به جامعه فرهیخته پرستاری روا می شود در هیچ جامعه دیگری مشابه ندارد و این ظلم ها و هجمه ها از سوی کسانی به پرستاران روا می شود که ادعای نخبگی دارند.

علی نسایی اظهارداشت: شاید از ریشه های این ظلم پرداختی های چند ده میلیونی به این عده از پزشکان و مصادره کار تیمی پزشکان و پرستاران باشد و دچار توهم ارباب رعیتی شده و خود را ارباب دیگران می دانند و به نظر می رسد منشا جسارت های لجام گسیخته، همین پرداخت های نجومی باشد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری به این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: به جنابعالی برادرانه توصیه می کنیم قبل از هرگونه اظهار نظر یک سویه، پای صحبت مسئولین سازمان، اعضای شورای عالی و جامعه پرستاری بنشینید و سپس به صورت جامع و با اطلاعات کامل اظهار نظر بفرمایید تا خدای نکرده مسبب ظلم مضاعف به جامعه شریف پرستاری نگردید.

وی افزود: اثرات جسارت و تعرض پزشکان بر روح و روان پرستاران مقطعی نیست و اگر اقدامی تنبیهی در جهت آرامش روح و روان جامعه پرستاری صورت نگیرد، آنها اذیت خواهند شد.

علی نسایی با طرح این سئوال که در جایی که مسئولین و قانون با این دسته از پزشکان برخوردی جدی نمی کند چاره چیست، گفت: پرستاری که زیر فشار روانی این جسارت های روز مره قرار دارد چگونه می تواند از بیماران مراقبت نماید. پرستاری که خود مصون نیست و آرامش ندارد چگونه برای بیماران آرامش به ارمغان بیاورد. وظیفه مسئولین و نمایندگان مجلس فراهم نمودن این آرامش است.

وی ادامه داد: بنده پشت میز نشین نیستم و در بالین فعالم و بارها حتی اخیرا شاهد جسارت های برخی پزشکان که تعادل روانی ندارند، بوده ام از قبیل پرتاب نمودن گاز و دستکش خونی به سوی پرستاران از سر به اصطلاح شوخی که ممکن است آلوده به بیماری های مهلک ویروسی باشد و یا پرتاب نمودن ابزار جراحی بسوی پرستاران اتاق عمل از سر عدم کنترل روانی جراح و عصبانیت که غالبا این ابزار تیز و برنده و آلوده به خون بوده و یا کوبیدن نوک تیز و آلوده به خون الکترود کوتر به روی دست پرستار اتاق عمل و... که اینها معمولی ترین جسارت های این عده پزشک نما است و البته شامل همه پزشکان و جراحان نمی شود.

علی نسایی در پایان افزود: بنده از مسئولین سازمان نظام پرستاری به خاطر حمایت از همکاران پرستار کمال تشکر و قدردانی را دارم و امیدوارم مسئولین امر، عمق فاجعه را دریافته و جهت جلوگیری از این روند که سالهاست بر تن بی جان پرستاران زخم می زند، اقدامی عملی و جدی نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha