کد خبر: عرضه-سیستم-هدایت-خودکار-خودرو-توسط-نیس
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۶

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از نیواطلس، شرکت نیسان از عرضه نسخه‌ای به روزشده از فناوری هدایت خودکار خودروهای سواری موسوم به پرو-پایلوت 2 خبر داده که قرار است به زودی در ژاپن مورد استفاده قرار بگیرد. این سیستم به افراد امکان می دهد بدون نیاز به استفاده از فرمان تنها شاهد حرکت خودرو در بزرگراه ها باشند.

البته این سیستم تنها در بزرگراه های عریض و صرفا در شرایط خاصی قابل استفاده است و نمی توان به طور همیشگی از آن استفاده کرد. این فناوری قلب تپنده سیستم های هدایت خودکار انواع خودروهای تولیدی نیسان محسوب می شود و اولین بار نیسان در سال 2016 نمونه اولیه این سیستم را بر روی مینی ون Serena آزمایش کرد.

سیستم یادشده ضمن کنترل شتاب خودرو، حرکت ثابت آن را در یک مسیر تضمین می کند و به طور خودکار برای فشرده شدن پدال ترمز تصمیم می گیرد. همچنین این سیستم در زمان تغییر مسیر حرکت هشدارهای لازم را ارائه می دهد.

پرو – پایلوت 2 از مجموعه ای از دوربین ها، رادارها، جی پی اس و داده های موجود در نقشه برای کنترل و بررسی شرایط محیطی در اطراف خودرو استفاده می کند. یک دوربین در داخل خودرو نیز راننده را تحت کنترل دارد تا اطمینان حاصل شود که وی به مسیر پیش رو در جاده توجه دارد. راننده خود می تواند در مورد استفاده یا عدم استفاده از سیستم یادشده تصمیم بگیرد و اجباری در این مورد وجود ندارد.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha