معاون وزیر امور خارجه با تقدیر از تلاش ناجا در راستای همکاری های بین المللی در عرصه مبارزه با مواد مخدر گفت: شورای امنیت، ایران را به عنوان ضامن صلح و امنیت در سوریه پذیرفته و این بیانگر نقش مثبت کشور ما در جامعه جهانی است.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس، "سید عباس عراقچی" در همایش تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه امنیت یک مقوله کاملا پیچیده است ، اظهارکرد: با رشد جوامع ، مقوله امنیت نیز پیچیده تر می شود و مبارزه با تهدیدات موجود در جوامع علیه امنیت ، ابعاد جدیدتری پیدا می کند.

وی با بیان اینکه وظیفه پلیس نسبت به وظایف سنتی گذشته بسیار متفاوت تر شده است، افزود: با پیچیدگی جوامع و بروز تهدیدات جدید و چند وجهی، مسئولیت پلیس خطیرتر شده است.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به ابعاد مختلف امنیت به حادثه پلاسکو اشاره کرد و گفت: به طور مثال در حادثه ای چون پلاسکو بی احتیاطی به فاجعه ملی تبدیل می شود، یعنی بسیاری از مسائل می تواند به عنوان تهدید، ابعاد دیگری نیز داشته باشد.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: امروز موضوع فعالیت قاچاقچیان بین المللی به یک معضل جهانی تبدیل شده و نیازمند همکاری های بین المللی است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در عرصه همکاری های بین المللی در حوزه مبارزه با مواد مخدر همیشه پیشگام و پیشقدم بوده است، گفت: خوشبختانه پس از برجام فضا برای همکاری های بین المللی مساعدت تر شده است.

وی خاطر نشان کرد: برجام شرایط بین المللی کشور را به طور کامل متحول کرد و چهره جمهوری اسلامی ایران را که سابق بر این سعی می شد خطرناک معرفی شود به عنوان کشوری موثر در روابط سازنده تبدیل کرده است.

عراقچی مطرح کرد: امروز شورای امنیت، ایران را به عنوان ضامن صلح و امنیت در سوریه پذیرفته است و این بیانگر رویکرد مثبت و تأثیرگذار ایران در جامعه جهانی است.

وی در ادامه  با بیان اینکه تلاش های نیروی انتظامی در عرصه همکاری های بین المللی با مواد مخدر جای تقدیر دارد، افزود: باید این همکاری های بین المللی تقویت شود و با انسجام بیشتری تداوم داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز منابع حاصل از قاچاق مواد مخدر به عنوان یکی از اصلی ترین منابع مالی گروه های تروریستی چون داعش ، القاعده و ... استفاده می شود و درآمد حاصل از قاچاق مواد مخدر و فعالیت گروه های تروریستی بسیار به هم مرتبط است. بنابراین باید همکاری های بین المللی با در نظرگرفتن ارتباط این دو موضوع با هم با جدیت بیشتری دنبال شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha