کد خبر: عدم-آگاهی-خانواده‌ها-به-بروز-آسیب‌ها
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۲۷

مدیر روان‌شناسی کلینیک سلامت جنسی مجتمع دارویی درمانی هلال ایران با اشاره به آسیب‌های ناشی از رفتارهای پرخطر جنسی اذعان داشت: عدم آگاهی خانواده‌ها به بروز آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زند.

 

دکتر فرج حسینیان مدیر روان‌شناسی کلینیک سلامت جنسی مجتمع دارویی درمانی هلال ایران، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت اذعان داشت: آموزش مبنای تمام اتفاقاتی است که در جامعه رخ می‌دهد و با کتمان این موضوع، آسیب‌های اجتماعی در جامعه ملموس‌تر است.
حسینیان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که صحبت در رابطه با مسائل جنسی در کشور ما همواره تابو بوده است، خلأ اساسی در این زمینه داریم. البته زمانی آموزش‌ها موثر خواهد بود که منجر به تغییر رفتار شود.
وی با توضیح این که رفتارها طبق عادت انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با رعایت الگوهای جامعه می‌بایست نسبت به آموزش برای مسائل مربوط به رفتارهای پرخطر جنسی اقدام شود.
این روانشناس با اشاره به این‌که معلق نگه داشتن این مساله زیانی به مراتب بیشتر را متوجه جامعه می‌کند، اذعان داشت: متاسفانه هنوز الگوی آموزشی برای این مساله در کشور مشخص نشده است.
حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: بهره‌گیری از ابزار هنر مانند سینما قطعا در این راستا موثر است. به عنوان مثال، فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» بدون عبور از مرزهای حیا و عفت، یکی از آسیب‌های اجتماعی را به تصویر کشید.
وی افزود: با توجه به شرایط فعلی کشور، پرداختن به چنین مسائلی در برنامه‌های تلویزیونی و پخش آن در ساعات پربیننده ضرورتی ندارد؛ در وهله نخست جامعه باید آمادگی و ظرفیت بیان این مسائل را با رعایت الگوهای اسلامی داشته باشد، اما این به معنای عدم کتمان اهمیت مساله آموزش نیست.
مدیر روان‌شناسی کلینیک سلامت جنسی مجتمع دارویی درمانی هلال ایران متذکر شد: عدم آگاهی صحیح والدین از این مساله نیز به بروز آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زند. بنابراین لازم است نسبت به سرمایه‌گذاری در حوزه خانواده با این رویکرد اقدام شود.
حیسنیان متذکر شد: متاسفانه سن روابط جنسی در کشور کاهش یافته و این مساله به واقع نگران‌کننده است.
وی گفت: توانایی دختران ما در گفتن «نه» در این مساله اهمیت بسیار دارد که باز هم به اهمیت آموزش پی می‌بریم.
وی در پایان از برگزاری همایشی با محوریت سلامت جنسی در روز 29 اردیبهشت در مجتمع دارویی درمانی هلال ایران خبر داد.

کد خبرنگار: 41020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha