کد خبر: طرح-تحول-سلامت-و-اقدامات-آن-باید-از-35-سال
۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۵۱

وزیر بهداشت با اشاره به سفر های قبلی خود به استان البرز، گفت: تصور نمی کردم که در طول سه سال گذشته شاهد این همه تغییرات در حوزه بهداشت و درمان استان البرز باشیم و امیدوارم با نگاه مثبت و واقع بینانه مدیران ارشد استان البرز، بتوانیم زمینه حضور بیشتر بخش خصوصی را در حوزه سلامت برای جبران کمبودهای باقی مانده فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت دکتر سید حسن هاشمی شب گذشته در آیین بهره برداری از پروژه های مهم درمانی استان البرز، اظهار داشت: در 4 سال گذشته در این استان شاهد نوسازی و بهسازی بخش های مختلف بیمارستانی، تکریم بیشتر مردم و افزایش میل و رغبت پرسنل به فعالیت بودیم و معتقدم و طرح تحول سلامت و این اقدامات باید از 35 سال پیش آغاز می شد زیرا از نگاه مردم هیچ تفاوتی بین دولت ها و افراد نیست و مردم، اقدامات را به حساب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می گذارند.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از نقش مهم استاندار، فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای شهرهای استان البرز در ارتقای سلامت این استان، خاطرنشان کرد: این همکاری بین مسئولان در استان البرز، کم نظیر است اما در برخی از مناطق کشور می بینیم که شهرداران با تنگ نظری، برای گسترش خدمات، اقدام به سنگ اندازی و یا طلب ارقامی می کنند که در این صورت دود آن به چشم مردمی می رود که مسئولان کشور را انتخاب کرده اند.

دکتر هاشمی از مردم به دلیل انتخاب مجدد دولت تدبیر و امید تشکر کرد و گفت: در استان محروم البرز، بخشی از افراد ساکن در شمال، غرب و شمال غرب کشور که نتواسته اند زندگی خود را اداره کنند، سکونت دارند اما در انتخابات اخیر، مشارکت 80 درصدی داشتند و بار دیگر به دولت تدبیر و امید رای دادند و این یعنی مردم به کشور و آینده آن امید دارند و هیچ کس نباید این امید را از آنها بگیرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در دولت یازدهم در حوزه سلامت، کارهای نشدنی بسیاری، انجام شد، افزود: در این دولت به اندازه یک چهارم کل تخت های بیمارستانی تاریخ کشور که اکثر آنها مربوط به پیش از انقلاب بود و فرسوده شده بودند، تخت بیمارستانی جدید اضافه شد و خوشبختانه تا پایان دولت تحویل 24 هزار تخت بیمارستانی جدید را جشن می گیریم.

دکتر هاشمی کارنامه استان البرز در حوزه سلامت را بسیار درخشان خواند و افزود: دانشگاه علوم پزشکی البرز نه تنها در حوزه ساخت و ساز و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی توانست کارنامه درخشانی را از خود بجای بگذارد بلکه شاهد ارتقای علمی آن و گسترش رشته های علوم پزشکی مانند داروسازی و دندانپزشکی و قرار گرفتن این دانشگاه در کنار بهترین دانشگاه های ایران بودیم.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: تصور نمی کردم که در طول سه سال گذشته شاهد این همه تغییرات در حوزه بهداشت و درمان استان البرز باشیم اما به لطف خدا و همکاری مسئولان و اتحاد آنها، با ساخت 1400 تخت بیمارستانی جدید شاخص تخت به ازای هر هزار نفر در این استان از 0.4 به 1.6 یعنی 4 برابر افزایش یافت البته این میزان، هنوز مورد قبول ما نیست و باید تلاش بیشتری در جهت توسعه زیرساخت ها انجام دهیم اما انتظار داریم در حال حاضر که این موتور روشن شده، با سرعت بیشتری و بدون توجه به تغییرات کلان کشور به پیش برود.

دکتر هاشمی ضمن ابراز خرسندی از آغاز عملیات ساخت سه بیمارستان جدید در استان البرز، گفت: امیدوارم که بیمارستانهای فردیس، کمال شهر و سیدالشهداء کرج حداکثر ظرف سه سال آینده به بهره برداری برسد و با نگاه مثبت و واقع بینانه مدیران ارشد استان البرز، بتوانیم زمینه حضور بیشتر بخش خصوصی را در حوزه سلامت فراهم کنیم .البته این توفیقات در استان تهران کمتر دیده می شود اما در البرز، سعه صدر و وسعت نظر مدیران، بیشتر است.

وزیر بهداشت اضافه کرد: برای 10 سال آینده حداقل به 5 هزار تخت بیمارستانی جدید در استان البرز نیاز داریم که بخش خصوصی می تواند بخشی از آن را تامین کند البته همه باید در این زمینه کمک کنند اما سرمایه گذاری در حوزه سلامت، کاملا اقتصادی است و نوعی سرمایه اجتماعی نیز به حساب می آید. حتی اگر به قصد منفعت اقتصادی نیز در این حوزه سرمایه گذاری شود، باز هم یک اقدام انسانی و ارزشمند است.

دکتر هاشمی با اشاره به آغاز عملیات ساخت بیمارستان جامع پیشرفته سرطان توسط سازمان انرژی اتمی در کرج، اظهار داشت: اگر ظرف مدت 4 سال آینده این بیمارستان راه اندازی شود، استان البرز در درمان سرطان های پیشرفته نه تنها در ایران بلکه در منطقه، دارای فناوری، امکانات و جایگاه خاصی می شود.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که بر خلاف آرزوها و شعارهای انقلاب، امام راحل و شهدا، هنوز مغفول مانده، "رفاه اجتماعی" است و استان البرز و مناطق حاشیه نشین آن از مناطقی است که باید توجه بیشتری به آن شود و پررنگ تر دیده شود زیرا در این صورت، آسیب های اجتماعی در آن و استان تهران، روز به روز کاهش می یابد.

دکتر هاشمی یادآور شد: خوشبختانه نقش نمایندگان مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی به ویژه دکتر کولیوند، در مسائل ملی بارز است و کمک های زیادی در این حوزه به وزارت بهداشت و ارتقای سلامت مردم کرده اند و بخشی از امیدآفرینی طرح تحول سلامت و کاهش مشکلات مردم، ناشی از کمک ها و حمایت های مجلس است.

وزیر بهداشت ضمن ابراز تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت حضرت علی(ع)، از ایشان به عنوان جاودانه مرد درخشان تاریخ یاد کرد و گفت: آرزو دارم که در شب شهادت این امام بزرگوار، همه ما بتوانیم بیشتر با سجایای اخلاقی و معنوی ایشان آشنا شویم و در عمل، پیرو و شیعه بودن خود را نشان دهیم.

دکتر هاشمی تاکید کرد: آرزویم برای سیاسیون این است که بیشتر به زندگی سیاسی امام علی(ع) تاسی کنند و از رفتار ایشان در طول حیات خود و بعد از وفات پیامبر اکرم(ص) با خلفا و رقبای سیاسی و افرادی که منشا انحراف در دین بودند بیاموزند و این رفتارها، با رفتارهای امروز ما متفاوت است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: ببینید امام علی(ع) چگونه زندگی می کرد و به همه کمک می کرد حتی فرزندان خود را برای مراقبت از جان خلیفه سوم، فرستاد باید از این رفتارها عبرت بگیرید و تلاش کنید که با تعهد سیاسی واحد برای ساختن ایران و پیشرفت کشور، دستگیری از محرومین و مستضعفان و تحقق آرمانهای امام راحل و شهدا، همه با هم ید واحد باشیم و اتحاد داشته باشیم.

دکتر هاشمی یادآور شد: باور کنیم که جمهوری اسلامی ایران دشمنان قسم خورده زیادی دارد و در شرایطی که منطقه خاورمیانه آشوب زده است در امنیت کامل قرار داریم و آرزوی دشمنان ما، ناامن کردن کشور است اما آنچه موجب فائق شدن به این اراده های پلید می شود، اتحاد و همدلی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه انجام کارهای اجرایی، دشواری های زیادی دارد، اضافه کرد: همیشه مطالبه کردن و وضع برخی از قوانین راحت است اما اجرا کردن و پاسخگو بودن، دشوار است و نمی توان انتظار داشت که یک دستگاه اجرایی، بدون داشتن اقتدار و قدرت کافی، کشور را به خوبی اداره کند بنابراین باید تلاش کنیم که نقاط ضعف را با ملایمت و پند و اندرز بگوییم و از تخریب خودداری کنیم چراکه هر چه قدرت دولت بیشتر باشد، قدرت کشور و انقلاب اسلامی نیز بیشتر خواهد بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha