کد خبر: طرح-تحول-سلامت-غارت-سازمان-یافته-منابع
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۲۴

رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به انتظارات جامعه پرستاری از رئیس جمهور آینده گفت: اقدامات وزارت بهداشت در دولت یازدهم پرستار ستیز بوده است.

دکترعلی محمد آدابی درگفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به اینکه در دولت اخیر دوره خوبی برای پرستاری کشور نبوده و آنها مورد بی مهری‌ قرار گرفته اند، گفت: این بی مهری به گونه ای بوده که حتی رئیس جمهور محترم نه تنها یک پیام ساده تبریک برای پرستاران کشور نگفت؛ بلکه به دعوت سازمان نظام پرستاری برای حضور در مراسم روز پرستار که عموما رؤسای جمهور پیشین با اشتیاق در این جمع حاضر می شدند، پاسخ نداد.

وی  ادامه داد: حضور نداشتن رئیس جمهور در مراسم روز پرستار اسباب گله مندی جامعه پرستاری شد و امیدواریم تداوم این دولت و یا دولتی دیگر بتواند محبت و دست حمایتی برای جامعه مظلوم پرستاری کشورباشد.

رئیس سازمان نظام پرستاری در پاسخ به اینکه انتظارات جامعه پرستاری از رئیس جمهور آینده چیست؟ اظهار کرد: متاسفانه جامعه پرستاری به انواع مختلف؛ مورد کم لطفی قرار گرفته به ویژه از سوی وزارت بهداشت که در واقع با قطع کردن پل ارتباطی پرستاران و ریاست جمهوری مانع از این شده که صدای مطالبات به حق جامعه پرستاری کشور به گوش رئیس جمهور برسد.

آدابی تصریح کرد: امیدواریم با تغییر نگرش وزارت بهداشت در آینده حق از دست رفته جامعه پرستاری جبران شود و به نوعی شاهد توجه بیشتری به این قشر کثیر و تاثیرگزار باشیم.

 وی گفت: حداقل انتظار جامعه پرستاری اجرای قانون تعرفه گزاری خدمات پرستاری بوده که تاکنون مکاتبات بسیاری در این زمینه صورت گرفته،  این موضوع به شورای عالی بیمه هم رفت اما با برخورد زشت و عامدانه نمایندگان وزارت بهداشت مبنی بر ترک جلسه این حق جامعه پرستاری محقق نشد.

رئیس سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: متاسفانه از سوی وزارت بهداشت اقداماتی مبنی بر پرستار ستیزی مانند تربیت مجهول، کمک پرستار، پرستار غیربیمارستانی واکادمیک صورت گرفته است همچنین تربیت سلامت یار هلال احمر که خوشبختانه این طرح باهمکاری سازمان هلال احمر متوقف شد.

آدابی با اشاره به اینکه بالغ بر 20 هزار کمک پرستار به شکل غیرعلمی و غیرمنطقی برای ورود به بیمارستان ها و بازی با جان مردم تربیت شده اند، گفت: اخیرا هم مجوز جذب 120نفر از این نیروها به دانشگاه تهران داده شده تا در بیمارستان ها به کار گرفته شوند.

 وی افزود: مردم باید نسبت به مخاطرات این موضوع آگاه شوند و از حضور فردی به غیر از پزشک و پرستار برای ارائه مراقبت های درمانی خودداری کنند و اطلاعات شخصی خود را به هیچ وجه در اختیار این افراد نگذارند.

رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت، گفت: ایده ما مبنی بر این است که طرح تحول سلامت جز غارت سازمان یافته منابع متعلق به مردم چیز دیگه ای نبوده است و متاسفانه به هیچ کدام از اهداف نمایندگان مجلس دست پیدا نکرده جز تمول یا پرشدن جیب متخصصان، فوق تخصصان و عمدتا جراحان ؛ همچنین اجرای این طرح فنا کردن منابع چند ده هزار میلیاردی متعلق به ملت است.

آدابی پیشنهاد به برگشت تعرفه های ناحق و ناروای پزشکی به قبل از اجرای طرح تحول اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه وزارت رفاه بر اساس نظرات کارشناسی ما و پیرو نامه ای که برای ریاست جمهوری نوشته بودیم و ارجاع شده بود امروز اقدام به کاهش تعرفه های پزشکی کرد لیکن وزارت  بهداشت هم این نامه را دریافت کرده و باید اقدام مشابهی در خصوص اصلاح این روند معیوب انجام دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه با کمبود پزشک به ویژه در مناطق محروم مواجه هستیم پیشنهاد ما مبنی بر جذب نیروهای متخصص در کشورهای دوست و همسایه همچون پاکستان وهند است زیرا عمدتا این پزشکان تحصیلاتشان را درانگلستان، فرانسه، سوئیس و امریکا گذرانده اند و با ورود آنها خدمات بهتر و با کیفیت تری به مردم ارائه و هزینه ها به کمتر از یک سوم کاهش یافته و بار مالی بزرگی از دوش دولت و بیمه ها برداشته می شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر حضور پزشکان  در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باعث تبدیل شدن آن به تجارت خانه پزشکان شده است.

كدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha