کد خبر: ضمانتی-برای-کیفیت-داروی-قاچاق-وجود-ندا
۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۰۳

مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو با تاکید بر این‌که ضمانتی برای تایید کیفیت و سلامت کالای قاچاق وجود ندارد، متذکر شد: متاسفانه مسمومیت‌های ناشی از داروهای تبلیغی در شبکه‌های ماهواره‌ای، هنوز سلامت بسیاری از افراد را تهدید می‌کند.

 

دکتر احمد عبداللهی اصل مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت تصریح کرد: تامین دارو در شرایط بحران یا زمانی که با کمبود داروی خاص مواجه هستیم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

عبداللهی اصل افزود: در عین حال باید به شرایط اضطرار ناشی از مصرف داروها توجه داشت؛ به بیان دیگر، گاهی یک دارو آلوده می‌شود که جامعه هدف را با مشکل مواجه می‌کند. البته در این مورد و آنچه در فوق اشاره شد، اقداماتی صورت گرفته اما کافی نیست.

این مقام مسؤل با تاکید بر این‌که ضمانتی برای تایید کیفیت و سلامت کالای قاچاق وجود ندارد، متذکر شد: همواره موارد بسیاری از مسمومیت با تریاک مشاهده می‌شود که در گذشته، آلودگی این ماده مخدر به سیانور مطرح بود و هم اکنون نیز مواردی از آلودگی با پودر سرب گزارش شده است.

عبداللهی اصل خاطرنشان کرد: برای این‌که وزن و ظاهر تریاک قابل قبول باشد، آن را با پودر سرب مخلوط می‌کنند. باید توجه داشت که داروهای مصرفی برای این مسمومیت‌ها پروتکل‌های خاصی دارد و حتی عده‌ای جان خود را با مصرف دارو از دست داده‌اند.

وی گفت: متاسفانه مسمومیت‌های ناشی از داروهای تبلیغی در شبکه‌های ماهواره‌ای، هنوز سلامت بسیاری از افراد را تهدید می‌کند که لازم است مردم نسبت به عدم تایید این محصولات از سوی مراجع ذیصلاح آگاه باشند و اقلام دارویی مورد نیاز را فقط از داروخانه‌ها تهیه کنند.

 

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha