رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه همکاری و همدلی مستمری میان بخش اجرایی جمعیت و دفتر نمایندگی ولی‌فقیه وجود دارد، اذعان کرد: همه مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر استان‌ها را دعوت به همکاری موثر با بخش اجرایی جمعیت کرده و به بخش اجرایی نیز سفارش موکد می‌کنم تا مشارکت فکری و عملی با شما داشته باشند.


به گزارش خبرگزاري سلامت ، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در هشتمین گردهمایی مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان‌ها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره نماینده سابق ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، گفت: مرحوم آیت‌الله غیوری همه عمر در خدمت به مردم، محرومان و مستضعفان بود.وی با اشاره به اینکه توفیق خدمت در هلال‌احمر همزمان با انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین معزی به عنوان نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر را داشته است، اظهار کرد: سجایای اخلاقی و سوابق علمی حجت‌الاسلام والمسلمین معزی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و لذا فرصت مغتنمی برای بنده و جمعیت هلال‌احمر است که از راهنمایی‌های نماینده ولی‌فقیه بهره ببریم.


وی با تاکید بر اینکه همکاری و همدلی مستمری میان بخش اجرایی جمعیت و دفتر نمایندگی ولی‌فقیه وجود دارد، اظهار امیدواری کرد این مهم در استانها نیز کاملا صادق باشد تا بتوان ماموریت‌های محوله را با موفقیت اجرایی کرد.

باید حکمت‌مدار و حکمت محور عمل کرد
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه به دنبال تبدیل جمعیت به سازمانی دانش‌محور و یادگیرنده هستیم، گفت: به علاوه باید حکمت‌مدار و حکمت محور باشیم؛ چراکه این مهم موجب تقویت مسائل فرهنگی و اجتماعی می‌شود و مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در این زمینه بسیار کمک‌کننده خواهند بود.
وی با تاکید بر اینکه اتحاد فکری و عملیاتی موجب می‌شود تا هر چه بیشتر در تحقق اهداف اصلی خود موفق باشیم، عنوان کرد: به علاوه مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه هلال‌احمر در استان‌ها ظرفیت‌های بسیاری برای برقراری و افزایش ارتباط‌های بین‌بخشی دارند و این ارتباطات می‌تواند در سطح ملی و استانی به هلال‌احمر در پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود کمک کند.

هلال‌احمر همه تلاش خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی به کار بسته است
دکتر ضیائی همچنین به نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی» اشاره و تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر در این زمینه همه تلاش خود را به‌کار بسته است تا در بخش‌های مختلف با تکیه بر اقتصاد مقاومتی عمل کند و در این زمینه با صرفه‌جویی و برنامه‌ریزی اقتصادی امورات مربوط به خود را پیش برده‌ایم.
وی همچنین به تدوین برنامه 10 ساله جمعیت هلال‌احمر اشاره و خاطرنشان کرد: هلال‌احمر، جمعیتی بسیار بزرگ با بیش از 10 هزار شعبه در سراسر کشور و 10 هزار پرسنل و چند صد هزار داوطلب و جوان همکار است که این نهاد را به سازمانی پویا و زنده تبدیل کرده است و چنین مجموعه بزرگی باید برنامه مهم و استراتژیکی برای خود داشته باشد.

استفاده از نظرات مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه هلال‌احمر استان‌ها در تدوین برنامه جمعیت
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به تدوین برنامه 10 ساله جمعیت هلال‌احمر با تکیه بر کارشناسان و متخصصان برنامه‌ریز درونی، عنوان کرد: بر این اساس با تکیه بر سند راهبردی جمعیت، مصوب شورای عالی، دو برنامه پنجساله برای اجرا استخراج شده است که نخستین برنامه پنجساله، همزمان و هماهنگ با ادبیات برنامه ششم، اجرایی خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های سالانه جمعیت برشی از برنامه پنجساله این جمعیت خواهد بود، گفت: برای تدوین این برنامه‌ها آماده استفاده از نظرات مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه جمعیت هلال‌احمر در استان‌ها هستیم تا با همفکری بیشتر در جهت تحقق اهداف متعالی جمعیت حرکت کنیم.


850 کشته تصادفات در شهریور، نشان از ساختارهای ضعیف دارد
دکتر ضیائی با اذعان بر اینکه بر اساس سند راهبردی جمعیت، هدف 10 ساله هلال‌احمر افزایش تاب‌آوری و ایجاد جامعه‌ای مقاوم در برابر حوادث تعیین شده است، تصریح کرد: تحقق این هدف مهم نیازمند تغییر نگرش و نگاه آحاد مردمی است و در کوتاه مدت محقق نمی‌شود؛ ضمن اینکه مهمترین بخش تاب‌آوری، افزایش تاب‌آوری اجتماعی و فرهنگی است و در این زمینه باید برنامه‌های جامعی را اجرایی کرد.
به گفته وی متاسفانه ایران در میان 130 کشور رتبه 110 در تاب‌آوری دارد که این جایگاه چندان مناسب جامعه ما نیست، ضمن اینکه ما در کشور با حوادث مختلفی در جامعه روبه‌رو هستیم که نمونه آن 850 کشته در تصادفات شهریور ماه امسال است و این آمار بسیار تکان‌دهنده بوده و نشان از ساختارهای بسیار ضعیف دارد.

لازم به ذکر است در این نشست تفاهم‌نامه همکاری میان جمعیت هلال‌احمر و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با هدف گسترش آموزش‌های امدادی برای حوزویان، ارائه خدمت فرهنگی و دینی به جامعه جوان کشور، متناسب با مأموریت های جمعیت به امضای نماینده ولی‌‌فقیه و رئیس جمعیت هلال‌احمر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha