کد خبر: ضرورت-نقش-پرستاران-در-آموزش-مفاهیم-سلا
۷ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۴۵

یک کارشناس پرستاری با تأکید بر ضرورت نقش پرستاران در آموزش مفاهیم سلامت فرد در روزه داری گفت: پرستاران به عنوان کارشناس حوزه سلامت باید با توجه به فرهنگ ایرانیان مفاهیم سلامت فرد در روزه داری را ترویج کنند.

به گزارش خبرگزاري سلامت رضا شهابی اظهار کرد: در تمام ادیان آسمانی روزه جزو احکام واجب است و یهودیان پایبند نیز هفته ای دو روز روزه می گیرند. پیامبر اکرم(ص) در مورد اهمیت روزه داری در سلامت فرمودند: «صُوموا تَصحّوا، روزه بگیرید تا سلامت باشید.» و روزه در طب قدیم نیز از اهمیت خاصی برخوردار بوده است. به گونه ای که «فیثاغورث» و «بقراط» برخی امراض را با روزه معالجه می کردند.

وی ادامه داد: از این رو می توان اکثر بیماری های مزمن را به وسیله ی روزه بهبود بخشید، یا از شدت آن کاست. و روزه بهترین درمان بیولوژیکی برای دفع مواد مضر و تضمین کننده ی سلامت فرد است.

این پژوهشگر حوزه سلامت افزود: نتایج مطالعات علمی نشان می دهد، تفاوت بین روزه داری و گرسنگی این است که نوعی داوطلبی واقعی توأم با آسایش درونی لازمه ی «روزه درمانی» است.

شهابی خاطرنشان کرد: نقش روزه در سلامت افراد انکار ناپذیر است. روزه داری در ماه رمضان و تغییر پروتکل رژیمی منجر به سازگاری های فیزیولوژیک می شود.

وی یادآور شد: باتوجه به اهمیت پژوهش در این زمینه انتظار می رود پرستاران با انجام پژوهش های کاربردی در سلامت افراد روزه دار، به توسعه دانش این حوزه و ارتقا سلامت جامعه کمک کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha