کد خبر: ضرورت-ماموریت-محور-کردن-مراکز-علمی-کار
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۲۶

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر بر ضرورت تدوین طرح آمایش سرزمینی و مأموریت محور کردن مراکز علمی کاربردی استان‌ها برای آموزش تاکید کرد.

 


به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر سید حمید جمال‌الدینی در همایش اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، که به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس مؤسسه آموزش عالی علمی- کاربردی هلال ایران برگزار شد، گفت: استان‌ها باید تجهیزات و استادان زبده و کافی داشته باشند؛ وجود 35 مؤسسه آموزشی، 21 هزار دانشجو و 2 هزار و 300 استاد در این مراكز نشان می‌دهد که ظرفیت‌های مناسبی برای تدوین طرح آمایش سرزمینی و مأموریت محور کردن مراکز علمی کاربردی استان‌ها برای آموزش وجود دارد.
وی یادآور شد: می‌توان با افتخار و همزمان با بیستمین سال تأسیس مراكز آموزش عالی اعلام کرد تاکنون یک هزار و 689 دانشجو از این مراكز فارغ التحصیل شدند.
جمال‌الدینی با اشاره به ضرورت تدوین شاخص‌های ارزیابی نیروی ماهر و تعیین مقیاسی برای ارزیابی‌ها، عنوان کرد: برای هزینه اثربخشی مراکز علمی - کاربردی باید به سودهای پنهان توجه داشته و سعی کرد این سودهای پنهان به سودهای آشکار تبدیل شود.
وی با تأکید بر این‌که فقط درآمدزایی صرف از مؤسسات آموزشی مدنظر نیست، اظهار کرد: اگر در این موسسات آموزشی، امدادگران حرفه‌ای یا داوطلبان، مهارت‌های لازم را به دت آورند، این کار نوعی كسب درآمد است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر از راه‌اندازی شبكه‌های اجتماعی یادگیرنده با حضور 30 هزار كارشناس این معاونت خبر داد و گفت: راه‌اندازی این شبکه به‌منظور انتقال تجربه به یكدیگر ضروری است و به ارتقای این حوزه آموزشی نیز کمک می‌کند.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر آموزش‌های همگانی و تخصصی را در صدر اولویت برنامه‌های معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر اعلام و گفت: کاربردی کردن آموزش‌ها متناسب با نیاز جمعیت هلال‌احمر، دغدغه اصلی ما است و این هدف مهم در سایه بررسی وضع موجود، نیازسنجی و آینده پژوهی قابل دسترس خواهد بود.

توجه به اشتغال‌زایی در راس فعالیت‌های هلال‌احمر قرار گیرد


منتخب مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس هم در این مراسم گفت: از آنجاکه اشتغال اولویت و دغدغه نخست کشور قرار گرفته، بهتر است مراکز علمی کاربردی هلال احمر به واسطه هویتی که دارند اشتغال‌زایی را مورد توجه قرار دهند.
پروانه مافي با اشاره به این که مراکز علمی - کاربردی هلال‌احمر در فعالیت 20 ساله خود دانش‌آموختگانی را تربیت کرده‌ند که خلاءهای موجود در جامعه را پر کنند، افزود: این دانشگاه در فعالیت‌های آینده نیز باید اولویت خود را برپایه تربیت نیروی‌های ماهر و کارآمد قرار دهد و مطمئن باشید که مجلس دهم یار و یاور هلال‌احمر خواهد بود و هر جا که این حمایت‌ها نیاز به مصوبه قانونی داشته باشد، نمایندگان آن را انجام خواهند داد.
وی از مسوولان آموزشی هلال‌احمر خواست تا تب مدرک‌گرایی که در سایر دانشگاه‌ها وجود دارد را از مراکز علمی کاربردی هلال احمر دور کنند.
منتخب مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس، خلق ارزش مشترك را نگاه محرك براي رشد موسسات آموزشي اعلام كرد و افزود: ارزش‌هاي اقتصادي مي‌تواند به واسطه ارزش‌هاي اجتماعي تعريف شود و جمعيت هلال‌احمر اين امكان را دارد كه از طريق ارزش‌هاي اجتماعي كه در محتواي اصلي اهداف خود قرار داده، به ارزش‌هاي اقتصادي برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha