کد خبر: ضرورت-حضور-بخش-خصوصی-در-توسعه-حمل-و-نقل
۲۸ دی ۱۳۹۴، ۹:۵۱

راه رهایی از آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرها،حضور بخش خصوصی در توسعه حمل‌ونقل عمومی است.

 

هرساله همزمان با آغاز فصل سرما، کاهش دما و افزایش آلودگی هوا، در آن هنگام که سلامت شهروندان کلانشهرها به دلیل افزایش آلاینده‌ها به خظر می‌افتد، دستگاه‌های ذیربط به تکاپو افتاده تا راه چاره‌ای برای حل آن بیابند؛ اما آنچه همواره مغفول می‌ماند راهکارهای دراز مدت و زیربنایی برای پیشگیری از رسیدن آلودگی هوای کلانشهرها به مرز خطر است.

موید حسینی صدر، سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در رابطه با استفاده از حمل و نقل عمومی به خبرنگار خبرگزاری سلامت گفت: یکی از موثرترین اقداماتی که می‌توان برای کاهش آلودگی هوا انجام داد، توسعه حمل و نقل عمومی است.

حسینی صدر با اشاره به این‌که طی سال‌های گذشته قدم‌های مثبتی برداشته شده و مردم شاهد آن هستند، افزود: به منظور توسعه حمل و نقل عمومی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که مردم استفاده از این سیستم را ترجیح دهند.

وی با اشاره به تقدیم برنامه ششم توسعه از سوی رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا اعتبارات ویژه‌ای برای توسعه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود و امکان صدور مجوز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از سوی دولت وجود داشته باشد.

وی بیان داشت: راه رهایی از آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرها، حضور بخش خصوصی در توسعه حمل‌ونقل عمومی است. البته می‌بایست در این راستا به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز توجه داشت.

کارشناسان و مسؤلان به این مهم اذعان دارند که توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهرها، راهگشای اصلی در حل مشکل آلودگی هوا می‌باشد، و لیکن اقدامی عاجل تاکنون در این زمینه انجام نشده است.  

 

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha