کد خبر: صادرات-دارو-در-سال-اقتصاد-مقاومتی-از-رم
۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در سال اقدام وعمل اقتصاد مقاومتی باید دارو رابه اندازه ای تولید کنیم که بتوانیم دارو های تولیدی را صادر و ارز به کشور وارد کنیم و صادرات دارو می تواند رمز موفقیت بسیار خوبی در حوزه سلامت برای کشور در اجرای اقتصادی مقاومتی بشمار رود.

 

سلیمان عباسی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت، با بیان این مطلب که بیانات مقام معظم رهبری که چراغ هدایت جهت خروج از کشور مشکلات اقتصادی در آینده همین اجرای اقتصاد مقاومتی است، گفت: همه دستگاه ها باید برای بهبود وضعیت اقتصادی به سهم خود در اجرای اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنند.
وی در ادامه به ورود حوزه سلامت در اقتصاد مقاومتی اشاره و اذعان داشت: حوزه بهداشت در بحث پیشگیری از پرت هزینه ها، تجهیزات پزشکی مورد نیاز و ساخت آنها و دارو نقش بسزایی را در اقتصاد مقاومتی دارد.
عباسی در ادامه به نقش دارو در اقتصاد مقاومتی اشاره و بیان داشت: دارو به دلیل این که عضو تکمیل کننده درمان یک بیمار است از این رو دارو باید در کشور تولید شود، چراکه با شرایط تحریمی که کشور ما داشته است قطعا باعث خواهد شد تا مردم در حوزه تإمین دارو با مشکل مواجه خواهد شد.
وی افزود: در اجرای اقتصاد مقاومتی باید مواد اولیه داروها را به دست آوریم وداروی مورد نیاز بیماران را بجای خروج ارز از کشور جهت واردات دارو در داخل کشور تولید کنیم و دارو را با قیمت ارزان در اختیار بیماران قرار دهیم.
عباسی اظهار داشت: در سال اقدام وعمل اقتصاد مقاومتی باید دارو رابه اندازه ای تولید کنیم که بتوانیم دارو های تولیدی را صادر و ارز به کشور وارد کنیم و صادرات دارو می تواند رمز موفقیت بسیار خوبی در حوزه سلامت برای کشور در اجرای اقتصادی مقاومتی به شمار رود.


کد خبرنگار: 41050

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha