نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس   با بیان اینکه ما مملکت را بخشی و جزیره‌ای اداره می‌کنیم، گفت: بسیاری از ما در دولت و مجلس  به دنبال توسعه طلبی هستیم.   به گزارش خبرگزاري سلامت جهانبخش محبی‌نیا درنشست علنی امروز (شنبه، 28 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، درموافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: موافقان ومخالفان مسئولیت سنگینی برعهده دارند ودر واقع می‌خواهند یک ریسکی را مدیریت کنند چه در حوزه موافقت، چه در حوزه مخالفت واگر نفس‌ها نیز برای حضرت باریتعالی تپیده نشود کارسخت می‌شود زیرا سگ شکاری شیطان، پارس نمی‌کند و با مهارت انسان را شکار می‌کند.   نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس  شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم شیپور ما به خاطر خدا نواخته شود، تصریح کرد: برادران و خواهران عزیز در حال حاضر اداره امور عمومی کشور از3 عارضه کلان رنج می‌برد و ما تا به این مسائل نپردازیم اوضاع مان بهتر ازاین نخواهد شد.   وی ادامه داد: یکی از پیامدهای این عوارض این است که منابع ملی تخصیص بهینه‌ای پیدا نمی‌کند وحلقه‌های معیوب به وجود می آید و وصله‌های ناجور به نظام ،دولت‌ها و پارلمان‌ها چسبیده می‌شود و یک بحثی وجود دارد ما در کشور هنوز سیاست‌گذاری برای بخش‌های کلان نداریم.   محبی نیا افزود: نگاه ما راهبردی نیست هر چقدر هم مدل و کارگزاران قوی می آوریم در بسیاری از زمینه‌ها موفقیت حاصل نمی‌شود و لذا ما به وزرا و مدیرانی نیاز داریم که مبانی فکری آنها استراتژیک باشد و در واقع مدیریت دانش را در بخش‌ها بتوانند پیاده کند.   نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عارضه منفی دوم این است که ما مملکت را بخشی و جزیره‌ای اداره می‌کنیم و بسیاری از ما در دولت و مجلس دنبال توسعه طلبی هستیم بدین معنا که بسیاری از ما هم اکنون اگر فرصت پیدا شود می‌گوییم تمامی ردیف‌های بودجه را اختصاص به حوزه انتخابیه دهیم.   وی تصریح کرد: متأسفانه در دولت هم همین مسئله وجود دارد، مسئول بخش کشاورزی می‌گوید تمامی منابع را به من بدهید و رفاه می‌گوید برای من، صنعت می گوید برای من و اقتصاد می گوید برای من و در نهایت ما باید تمام نیازهای کشور را مطابق با پیشرفتی که جهان دارد، توسط مراکز تحقیقی جمع‌بندی کنیم و در انتها در هیأت دولت بهترین تصمیم را برای کشور ارائه دهیم.   محبی‌نیا افزود: امروز اگر گسترش حمل و نقل ریلی اولویت ما است همه وزرا و نمایندگان و استانداران و سفرا به دنبال انجام این هدف مهم باشند، آیا این کار را می‌کنیم، نمی کنیم و مسئله توسعه هم همین است؛ ما می‌آییم فرودگاه را به دولت تحمیل می‌کنیم و تمام نشده تعطیل می‌شود.   نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس  شورای اسلامی ادامه داد: ما می آییم یک ساختمانی را بدون حساب و کتاب می‌سازیم و در مقیاس همین ساختمان سه ماه نگذشته آوارش بر سرمان خراب می‌شود و آن فرودگاه توسعه طلبانه  به اجرا درآمده اما منطق توسعه را ندارد و به همین خاطر است که حلقه‌های معیوب به وجود می‌آید و ما وزیری را می‌خواهیم که شجاعت داشته باشد.   وی افزود: برادران و خواهران گرامی از انتخاب  وزرایی که شجاع باشند و حرف‌هایشان را بزنند نهراسید؛ بنده به آقای زنگنه عرض کردم، آقای زنگنه تجربیاتی که در این سال‌ها به دست آورده‌اید و آن اصول موضوعه توسعه را پس از 40 سال با خودتان نبرید و این در حالی است که آقای شریعتمداری صنعت ما مرده است، شما بیا خودت را فدا کن، صنعت را احیاء کن.   محبی نیا تصریح کرد: سومین عارضه که ما داریم سطح تصمیم‌گیری ما هنوز در هیجان و احساس متوقف است،  باید همیشه بیدار باشیم تا کلاه سرمان نرود, سومین عارضه منفی ما این است که ما تصمیماتمان را در سطح احساس و هیجان متوقف است و بعضی از مواقع شیپورها به خاطر خدا نواخته نمی‌شود.   وی ادامه داد: اگر رئیس جمهور 18 نفر را در سطح چمران معرفی کردند باید همه افراد را رد کنیم و یا خدایی ناکرده 18 نفر در حد مثلا باباشاهی معرفی کردند باید به همه افراد رأی دهیم و این در حالی است که  اگر  آقای آخوندی را  در حد  اجرای برنامه‌های حمل و نقل و مسکن  بررسی کنیم، واجب است و اگر امید و  اصلاح طلب است به ایشان رأی بدهیم، شیپور به خاطر خدا نواخته نشده است.   نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس  شورای اسلامی تصریح کرد: در فراکسیون ولایی اگر چارچوب مورد نیاز یک وزیر را بررسی کردیم و دیدیم این وزیر به درد جمهوری اسلامی و انقلاب می‌خورد و اگر رأی ندهید جواب خدا را نمی‌توانید بدهید و باید این قفس را شکست و من فکر می‌کنم آقای آخوندی وزیری است که شجاعت لازم را برای اداره این وزارتخانه دارا است و می‌تواند شجاعانه ادامه دهنده طرح ها و برنامه‌هایی باشد که در 4 سال آتی شروع کرده است.   وی با بیان اینکه خواهر خوبم الماسی و آقای صادقی ایراداتی داشتند که می‌توانیم آن ایرادات را پاسخ بگوییم، افزود: آقای رئیس جمهور نیز اشاره کردند عباس آخوندی جدای از حمل و نقل و مسکن برای تصمیمات درسطح هیأت دولت از خودشان کارایی نشان داده‌اند، چرا یکی از کارهای اساسی و استراتژیک ایشان شکستن حبس شبکه ریلی است و مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند ودر برنامه ششم نیز آمده است و ما نمی‌خواهیم تنها در داخل مرزهای ایران محفوظ شویم والان توجهی که به سمت عراق، پاکستان، آذربایجان، افغانستان و ترکمنستان پیدا کرده‌اند و فراتر از سرزمین در واقع به سمتی می رویم که سایه جهان بر سرمان نباشد و سایه ایران بالای سر جهان باشد.   محبی‌نیا تصریح کرد: من خدمت شما عرض می‌کنم که راه آهن چابهار، زاهدان، مشهد، اصفهان، اهواز و در حوزه شیفت ریل‌محور حمل و نقل خانم الماسی فرمودند چه کاری کردید؟ خانم الماسی در این کشور در سال 84 تلفات جاده‌ای 27 هزار بوده است و هم اکنون در سال95 به چند رسیده است؟ به 15 هزار و 900 نفر رسیده است و مشخص است در این حوزه مدیریت حیات دارد ،نفس می‌کشد و ایجاد مدیریت یکپارچه حمل و نقل مشاهده می‌شود.   نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس  شورای اسلامی یادآور شد: شما به سیاست‌های مربوط به مترو، قطار، تاکسی بار و تاکسی تلفنی نگاه کنید این در حالی است که سیاست شما یکپارچه نیست و ما قانون وزارت راه و شهرسازی را ننوشتیم و توسعه یکپارچه شبکه حمل و نقل در قالب کریدور و یکی از آنها کریدور زاگرس است که 10 استان را در بر می گیرد واز بندر امام شروع می‌شود و به ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، آذربایجان غربی متصل می‌کند و این طرح ‌ها در توسعه مملکت نقش بسزایی دارد.   وی  یادآورشد: بحث بعدی ما وضعیت کنونی اقتصادی است، در این وضعیت اقتصادی ما 23 میلیون نفر بدمسکن داریم و 7  الی 8میلیون نفر بیکار داریم و اقتصاد خود به خود درست نمی‌شود اما باید اقتصاد خودش را در بنگاه ،خانوار و بخش‌های کلان نشان دهد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha