کد خبر: شورای-سلول‌های-بنیادی-و-پزشکی-بازساخت
۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۰

شورای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان خوزستان به منظور افزایش فعالیت در زمینه سلول های بنیادی راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  با حضور امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلول های بنیادی شورای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان خوزستان راه اندازی شد. 

حمیدیه ضمن اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت علوم نوین در کشور خاطر نشان کرد: جهش در این زمینه مستلزم همکاری علوم پایه و بالینی است و لذا طی برنامه ریزی های به عمل آمده در ستاد سلول های بنیادی، دانشگاهای مختلف وزارت علوم و وزارت بهداشت فعالیت های مطلوبی را در این راستا آغاز کرده اند.

وی همچنین با تاکید بر علم منتج به ثروت دسترسی دانشگاه های کشور به صنعت و بازار تجارت را جزء اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برشمرد.

 

در ادامه این دیدار غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ضمن حمایت از استقرار شرکت های دانش بنیان در این استان افزود: سعی خواهیم داشت ساختمانی را در سطح شهر برای این امر در نظر گرفته و همکاری های لازم را در این حوزه به عمل آوریم.

 

اسماعیل ایدنی ریاست دانشگاه ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این دیدار گفت: در  تلاش خواهیم بود فعالیت در زمینه سلول های بنیادی را با راه اندازی شورای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی افزایش دهیم

 

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های موجود در استان خوزستان جهت شروع فعالیت های گسترده در زمینه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی پیشنهاد راه اندازی مرکز جامع تحقیقات سلول های بنیادی وپزشکی بازساختی را در استان داد.

 

 

همچنین بهزاد مخمل زاده معاون پژوهشی دانشگاه در بخشی دیگری از این نشست گفت: برای پیشبرد اهداف علوم سلول های بنیادی در استان سند جامعی را تدوین و تلاش خواهیم کرد به زودی پروپوزال راه اندازی مرکز جامع تحقیقات سلول های بنیادی را به ستاد سلول های بنیادی ارائه دهیم.

 

 

بر اساس این گزارش، در ادامه این سفر دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و هیات همراه ضمن شرکت در نشستی با حضور دانشجویان فعال در حوزه سلول های بنیادی استان خوزستان به فاصله  دانشگاه های کشور از صنعت اشاره کرد و دانشجویان را آینده سازان حوزه سلول های بنیادی برشمرد.

 

وی  همچنین جهش در علوم مختلف به ویژه علوم سلول های بنیادی را مستلزم فعالیت ارزشمند این قشر جوان برشمرد و بر محصول محور بودن تحقیقات در کشور تأکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha