کد خبر: شناسایی-سریع-بیماری‌های-روده-با-نمونه
۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۰
به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، محققان دانشگاه ورشو در لهستان می‌گویند با انجام آزمایشات یادشده می‌توان به سرعت بیماری‌هایی همچون کرون و کولیت زخمی‌را شناسایی کرد.

کولیت زخمی‌نوعی بیماری التهابی روده است که روده‌ها به خصوص روده بزرگ شامل پس‌روده (کولون) و راست‌روده (رکتوم) را درگیر می‌کند، علت اصلی و دقیق این بیماری مشخص نمی‌باشد اما به نظر می‌رسد مجموعه‌ای از عوامل میکروبی، ژنتیکی، ایمنی و عوامل مرتبط با سبک زندگی (نظیر رژیم غذایی) در بروز آن نقش داشته باشد.

بیماری کرون هم یک بیماری مزمن بوده که قسمت‌های گوناگون دستگاه گوارش از دهان گرفته تا روده و مقعد را می‌تواند تحت تأثیر قرار دهد.

شناسایی سریع بیماری‌هایی از این دست می‌تواند به حفظ سلامت بقیه اندام‌های داخلی بدن نیز کمک کند، علاوه بر این، کسب اطمینان از سلامت روده که یکی از مهم ترین بخش‌های دستگاه گوارش است نشان دهنده وضعیت مطلوب سلامتی بخش‌های مهم دیگری از بدن نیز محسوب می‌شود.

در جریان این آزمایش تنها از یک میلیمتر خون و مدفوع برای انجام آزمایش استفاده می‌شود و باکتری‌های موجود در آنها مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد، نتیجه این آزمایش نیز به سرعت قابل مشاهده و دسترسی است، اما برای تجاری سازی آن هنوز باید تحقیقات گسترده تری صورت بگیرد.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha