کد خبر: شناسایی-رابطه-میان-چاقی،-اضطراب-و-سلول
۱۷ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۴۵

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، بررسی‌های گروهی از محققان انگلیسی نشان می‌دهد که  بین چاقی، اضطراب و تجمع سلول‌های مخرب در مغز رابطه مستقیم وجود دارد.

 بررسی‌هایی که در این زمینه روی موش‌ها انجام شده، نشان می‌دهد در صورت افزایش وزن و تحمل اضطراب‌های دائمی توسط افراد حجم سلول‌های مخرب مغز که به سلول‌های زامبی شهرت یافته‌اند، افزایش می‌یابد و این چرخه نیز تکرار می‌شود. یعنی سلول‌های زامبی به افزایش اضطراب انسان‌ها و تشدید چاقی نیز کمک می‌کنند.

از همین رو پزشکان به افراد هشدار می‌دهند که باید برای کنترل اضافه وزن خود به طور جدی تلاش کنند و از سوی دیگر تلاش کنند در طول روز دچار اضطراب و عصبانیت نشوند تا از شکل‌گیری سلول‌های مضر در مغز خود به طور جدی جلوگیری کنند.

ایجاد سلول‌های یادشده در مغز انسان‌ها موجب تسریع در ایجاد برخی بیماری‌های مرتبط با پیری می‌شود که از جمله آنها می‌توان به زوال عقل اشاره کرد.

بررسی مذکور همچنین حاکی است پیوند چاقی و اضطراب با افسردگی می‌تواند فرایند تشکیل سلول‌های زامبی را سریع‌تر کند و روی رفتارهای افراد نیز تاثیر منفی بگذارد. محققان فعلا در حال تلاش برای شناسایی دقیق‌تر سلول‌های زامبی هستند که موجب پیری زودرس مغز هم می‌شوند و اختلالات رفتاری را بیشتر می‌کنند. (فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha