کد خبر: شناسایی-برنامه‌های-جاسوسی-از-کودکان-د
۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۱۳

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از یاهونیوز، بسیاری از برنامه‌های تلفن همراه بی سروصدا به جمع آوری اطلاعات از کاربران می‌پردازند و تداوم این کار به خصوص در مورد کودکان باعث نگرانی‌های جدی شده است. کاربران تلفن‌های همراه نیز به همین علت نسبت به شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند اعتراض کرده و خواستار حفظ امنیت و حریم شخصی خود و فرزندانشان هستند و همین اعتراض‌ها سرانجام باعث واکنش اپل شده است.

این شرکت سرانجام اعلام کرده که قصد دارد قابلیت ردگیری کاربران را در برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های طراحی شده برای استفاده کودکان محدود کند و این کار را از هفته آینده آغاز می‌کند.

پیش از این گوگل و فیس بوک هم از اجرای برنامه‌هایی برای محدودکردن امکان ردگیری فعالیت‌های کاربران خبر داده بودند، اما هنوز مشخص نیست این وعده‌ها تا چه حدی عملیاتی شده است.

کارشناسان می‌گویند بسیاری از موارد نقض حریم شخصی کاربران آیفون ناشی از سواستفاده‌های برنامه‌های ثالثی است که بر روی گوشی‌های کاربران نصب شده و داده‌های خصوصی افراد را سرقت می‌کند. این امر در مورد برنامه‌های کودکان هم رخ می‌دهد و باید منتظر ماند و دید وعده‌های اپل منجر به ارتقای امنیت و حریم شخصی کاربران می‌شود یا خیر.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha