کد خبر: شماره-های-سلامتی-مشاوره-رایگان-و-تخصصی
۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۹:۰۱

برای دریافت هر نوع مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید با شماره تلفن (9628) تماس گرفته و مشاوره های تخصصی در این زمینه دریافت کنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت، شاید زمانی در اطراف خودمان تعداد معدودی از خانواده ها را می شناختیم که با مسأله اعتیاد یک یا چند نفر از اعضای خود درگیر بودند، اما اکنون حتی بدون احتساب آمارهای مطرح شده از سوی مقامات دولتی به راحتی می توان مشاهده کرد که تعداد این خانواده ها به شدت افزایش یافته است.

و حتی خانواده هایی که با این مسئله درگیر نیستند نیز نگران ابتلای اعضای خانواده خود به این بیماری هستند. بر همین اساس لزوم آگاهی خانواده ها در زمینه اعتیاد و علائم و مشخصات فرد معتاد، نحوه برخورد با افراد معتاد، نحوه کمک به ترک اعتیاد و معرفی مراکز معتبر ترک اعتیاد به شدت در جامعه احساس می شود.

بر اساس همین نیاز هفت سال پیش خط تلفن (9628) به عنوان خط کمکی برای راهنمایی مردم و مراجعه آنها به نزدیکترین مرکز درمانی اعتیاد و یا معرفی خدمات موردنیاز آنها طراحی و آغاز به کار کرد.

در سال گذشته 380 تماس با این خطر برای دریافت اطلاعات و مشاوره های مربوط به اعتیاد گرفته شده است که بیشتر تماس گیرندگان خانم بوده و با هدف دریافت مشاوره برای اعتیاد یکی از اعضای خانواده خود با این خطر تماس گرفته بودند. همچنین بیشترین تماسهایی که با خط ملی اعتیاد به ثبت رسیده در مورد سوءمصرف شیشه بوده است.

این خط تلفن هر روز از ساعت 8 صبح تا 9 شب آماده پاسخگویی و مشاوره به افرادی است که درباره اعتیاد، داروها و نحوه استفاده از آن ونشانی مراکز درمانی ترک اعتیاد که دارای مجوز از سازمان بهزیستی کشور و وزارت بهداشت هستند اطلاعات تخصصی می‌خواهند.
از قابلیت‌های این خط این است که به صورت همزمان تا 500 خط افزایش پیدا می‌کند و در آینده نزدیک به صورت شبانه‌روزی مشاوره خواهد داد.

برای دریافت مشاوره در خصوص اعتیاد می توانید به سادگی با گرفتن شماره تلفن «9628» مشاوره لازم در خصوص اعتیاد را دریافت کنید.

 

کد خبرنگار: 41080

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha