کد خبر: شش-تصمیم-هیات-دولت-برای-کمک-به-واحدهای-خ
۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۴۳

هیأت وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رییس جمهوری، تصمیماتی درباره جبران خسارت و حمایت از اصناف و کارگران خسارت دیده اتخاذ کرد.

 

به گزارش خبرگزاري سلامت بر این اساس، ضمن موافقت هیأت وزیران با تشکیل کارگروهی به منظور بررسی علل و عوامل وقوع آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو، نحوه مدیریت محیطی، کیفیت هماهنگی دستگاه های مسئول در مدیریت بحران و راه های پیشگیری از تکرار آن و اصلاحات ساختاری و مدیریتی لازم در قالب گزارش ملی بررسی حادثه، تصمیماتی به شرح ذیل اتخاذ گردید:

 

1) مطالبات بانک ها از واحدهای ساختمان پلاسکو به مدت دو سال استمهال و علاوه بر بخشش کلیه جرایم و هزینه دیرکرد 50 درصد سود تسهیلات مذکور توسط بانک ها و 50 درصد باقیمانده نیز توسط دولت تأمین و پرداخت گردد.

 

2) وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلیه افراد بیکار بیمه شده را که قبلاً در ساختمان پلاسکو اشتغال به کار داشته اند، اعم از اینکه بیمه خویش فرما، بیمه شده و یا در وضعیت بیمه منقطع قرار داشته باشند، به مدت 4 ماه طبق مقررات و به فوریت تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دهد و ضمناً حقوق دی ماه آنان را در اسرع وقت پرداخت نماید.

 

3) کلیه شاغلانی که دارای بیمه نیستند (اعم از کارگر یا کارفرما) با شناسایی از طریق اتاق اصناف ایران، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مثل بیمه شده ها به مدت 4 ماه از دی ماه تا فروردین ماه از حداقل دستمزد قانونی و سایر مزایای مربوط به آن برخوردار شوند.

 

4) بدهی بیمه کارفرمایان ساختمان پلاسکو پس از بخشیدن کامل جرایم طبق مقررات قانونی توسط سازمان تأمین اجتماعی به مدت 5 سال تقسیط شود.

 

5) با توجه به اعلام آمادگی بانک ها، به کلیه کارفرمایان واحدهای آسیب دیده ساختمان پلاسکو تا مبلغ 300 میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود حداکثر 18 درصد پرداخت گردد و بازپرداخت تسهیلات مذکور 48 ماهه (یک سال دوره تنفس و 36 ماه دوره بازپرداخت) خواهد بود.

 

6) کلیه بدهی های مالیاتی مربوط به واحدهای کسبی که در اثر سانحه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، بیش از 50 درصد اموال آنها از بین رفته است، با معرفی اتاق اصناف ایران، تا پایان عملکرد سال 1394 بخشوده شود. همچنین شرکت‌های بیمه مکلف شدند تا پایان بهمن ماه سال جاری نسبت به بررسی خسارت واحدهای بیمه شده ساختمان پلاسکو اقدام و کل خسارت‌های تعهد شده را وفق مقررات پرداخت نمایند.

 

کاهش تعرفه‌های خدمات سازمان هواپیمایی کشوری

 

هیأت وزیران با اصلاح و کاهش تعدادی از تعرفه های ارایه خدمات سازمان هواپیمایی کشوری موافقت کرد.

 

براین اساس بهای تاسیس نمایندگی کل شرکت های هواپیمایی خارجی (GSA)، همچنین بهای اعطای حق بهره‌برداری هوایی مازاد به شرکت های حمل و نقل هوایی خارجی کاهش یافت.

 

 

 

موافقتنامه همکاری بین ایران و آذربایجان در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی

 

هیأت وزیران لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان را به تصویب رساند.

 

نرخ تعرفه واردات موز اصلاح شد

 

هیأت وزیران با کاهش 11 درصدی حقوق ورودی موز و برخورداری 10 درصدی تخفیفِ صادرات سیب

 

به ازای هر یک کیلو صادرات آن موافقت کرد.

 

گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص «طرح تحول نظام سلامت»

 

در ادامه جلسه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی درخصوص «طرح تحول نظام سلامت» و اقدامات انجام شده در این خصوص به هیأت وزیران ارایه دادند.

 

این گزارش، به اقدامات سازمان های بیمه گر در طرح تحول نظام سلامت با اهدافی همچون پوشش بیمه همگانی، پرداخت از جیب کمتر و ارایه خدمات بیشتر و با کیفیت بهتر اشاره دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha