کد خبر: شرایطی-که-سبب-نفوذ-جفت-به-مثانه-و-روده-م
۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۱۱

متخصص زنان و زایمان با اشاره به عوارض سزارین گفت: برخی از زنانی که زایمان نخست آنها به صورت سزارین باشد این امکان وجود دارد که در شرایط خاص زایمان‌های بعدی را به صورت طبیعی انجام دهند.

 

مرضیه امین‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، در ارتباط با موضوع سزارین اظهارداشت: سزارین نسبت به زایمان طبیعی بسیار عوارض جبران ناپذیر دارد و این موضوع باید مورد توجه مادران بارداری قرار گیرد همچنین برخی از زنانی که زایمان نخست آنها به صورت سزارین باشد این امکان وجود دارد که در شرایط خاص زایمان‌های بعدی را به صورت طبیعی انجام دهند.

 

وی افزود: البته این مسئله به شرایط جسمانی و فیزیولوژی مادر بستگی دارد و تنها پزشک متخصص قادر به تشخیص مسئله است ولی آنچه حائز اهیمت بوده این مسئله است که مادران آگاهی اندکی نسبت به عوارض سزارین دارند.

 

 متخصص زنان در ارتباط با عوارض سزارین، اظهار داشت: میزان خطر و عوارض در زایمان‌هایی که به روش سزارین انجام می‌گیرد بسیار بیشتر و پیچیده نسبت به زایمان‌های طبیعی است و آمار مرگ و میر زنان از طریق سزارین بسیار بیشتر از طبیعی بوده چرا که با این روش احتمال پارگی مثانه و روده وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسل به نسل به گوش جوانان ما رسیده است که عمل زایمان طبیعی بسیار دردآور است، گفت: این در حالی بوده که عوارض زایمان سزارین بسیار بیشتر است و مردم باید نسبت به این مسأله آگاهی داشته باشند. همچنین محدود شدن تعداد حاملگی‌ها با عمل سزارین بیشتر بوده و شیوع حاملگی‌های داخل رحم و در داخل برش رحمی در حاملگی‌های بعدی که پیش از آن زایمان به صورت سزارین انجام گرفته بسیار بیشتر است.

 

متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه افرادی که زایمان سزارین کرده‌اند در حاملگی‌های بعدی ممکن است جفت در محل برش رحمی لانه‌گزینی کند، گفت: این مسأله سبب نفوذ جفت داخل عضو و یا حتی مثانه شده و از عروق عضله رد می‌شود و می‌تواند عوارض بسیار جبران‌ناپذیری را برای یک خانواده داشته باشد. بنابراین به شدت توصیه می‌شود افراد تا حد امکان از زایمان سزارین خودداری کنند.

 

امین‌آبادی با اشاره به اینکه در 10 سال گذشته افرادی که برای بار نخست عمل سزارین انجام داده‌اند بسیار زیاد بوده، گفت: این مسأله سبب شده که اکنون موج دوم و سوم زایمان‌های سزارین در حاملگی‌های مجدد را داشته باشیم به طوری که افراد زیادی اکنون برای چندمین بار در حال انجام سزارین هستند لذا عوارض این مسأله اکنون می‌تواند نمودار پیدا کند.

 

وی تأکید کرد: به مادران باردار توصیه می‌شود که از زایمان‌های طبیعی هراسی نداشته باشند و عوارض زایمان‌های سزارین را جدی گرفته و از درخواست آن نزد پزشک خود خودداری کنند.

كدخبرنگار41070

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha