کد خبر: شبکه-های-اجتماعی-مکان-مناسبی-برای-تحلی-2
۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۹:۰۹

عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: مسائلی نظیرقصورپزشکی باید از سوی سازمان‌های دارای بدنه کارشناسی مانند نظام پزشکی و پزشکی قانونی بررسی و نتیجه به اطلاع عموم رسانده شود.

 

دکتر محمدرضا خردمند در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: مطرح شدن قصور پزشکی در فضای پر از ابهام و تردید که موضوع هنوز به صورت قطعی و کارشناسی مشخص نشده، موجب سلب اعتماد مردم نسبت به جامعه پزشکی خواهد شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر جامعه پزشکی برای ارائه خدمات درمانی پیچیده که احتمال بروز عوارض ناشی از آنها بسیار است نیز دچار نوعی واهمه و تزلزل می شوند.

مشاور معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تأکید کرد: برخی رسانه‌ها جای مناسبی برای تحلیل عمیق و برجسته همه جانبه یک معضل مهم به نام قصور پزشکی نیست؛ به خصوص شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام که افراد نمی‌توانند بازخورد مناسبی از موضوع مطرح شده داشته باشند.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر، چنین اطلاعاتی که از سوی شهروندان عادی در کانال‌های تلگرام درج می‌شود امکان دارد حاوی مطالب بسیار سطحی و غیر تخصصی باشد و علاوه بر این که می‌تواند افراد دیگر را گمراه کند موجب افزایش جو بی‌اعتمادی نسبت به جامعه پزشکی خواهد شد.

وی با بیان این‌که جامعه پزشکی ایران از بالاترین استانداردهای بین‌المللی برخوردار است، تصریح کرد: بهترین خدمات در کشورهای منطقه توسط جامعه پزشکی ایران به مردم ارائه می‌شود. البته امکان دارد از استانداردهای برخی کشورهای توسعه یافته عقب باشیم، اما بدون شک میان کشورهای در حال توسعه جایگاه بسیار رفیعی را دارا هستیم.

خردمند تأکید کرد: پزشکان کشور در حال انجام سخت ترین اعمال جراحی و پیچیده ترین پروسه‌های درمانی هستند. بنابراین بسیار نامنصفانه است که خدمات مناسب جامعه پزشکی را به این شکل مخدوش و با تردید بسیار ارائه کنیم.

وی اذعان داشت: شکایت در خصوص قصور پزشکی جزء مواردی است که باید در سازمان نظام پزشکی یا دادسرا دادگستری مطرح شود و توسط هیأت بدوی و تجدید نظر در سازمان نظام پزشکی مورد بررسی و اظهار نظر قرار بگیرد.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی افزود: در قوه قضائیه این کار توسط پزشکی قانونی صورت می گیرد و بعد از طی شدن این مراحل به طور دقیق می‌توان در خصوص فرد یا پرونده اظهار نظر کرد که قصور پزشکی صورت گرفته یا خیر.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha