کد خبر: شایع-ترین-ناهنجاری-جنین-ماموگرافی-باف
۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۲

فلوشیپ پریناتولوژی شایع ترین ناهنجاری های جنین را مربوط به ناهنجاری های قلبی دانست.

 

دکتر وجیهه مرصوصی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزرای سلامت اظهار داشت: خوشبختانه ناهنجاری های قلبی توسط سونوگرافی داخل رحم قابل تشخیص است.

وی افزود: نوعی از آن بعد از تولد قابل درمان است، اما در نوع دیگر در صورتی که اینترونشن داخل رحم صورت نگیرد بعد از تولد منجر به مرگ جنین خواهد شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران توصیه کرد: آنومالی اسکن به طور حتم باید از هفته 18 تا 20 انجام شود، افرادی که سابقه مادرزادی قلب در خانواده یا فامیل دارند و همچنین مادران مبتلا به دیابت، جنین آنها باید تحت اکوی قلب قرار گیرد زیرا ریسک ابتلا به ناهنجاری قلبی در آنها شایع می باشد.

وی افزود: به طور کلی در طول بارداری در 3 ماه اول و بعد از آن 12 تا 14 هفته و 18 تا 23 هفته و 28 هفته باید ناهنجاری های جنین چک شود.

متخصص زنان و زایمان در ادامه گفتگو با خبرگزاری سلامت درباره ماموگرافی گفت: ماموگرافی بافت سینه را از بین نمی برد بلکه می تواند ایجاد سرطان کند به همین دلیل توصیه می شود که اگر خانم ها سابقه سرطان ندارند بعد از 40سالگی آن را انجام دهند.

وی متذکر شد: بنابراین تمامی خانم ها بعد از 40سالگی سالی یک بار ماموگرافی را با صلاحدید پزشک انجام دهند، اما خانم هایی که در اقوام درجه یک ریزفاکتورهای سرطان دارند بعد از 30سالگی انجام دهند.

 

کد خبرنگار: 410100

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha