کد خبر: سیاست-وزارت-بهداشت-گسترش-طرح-پزشک-خانو
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۱۴

معاون آموزشی وزارت بهداشت ودرمان با اشاره تاثیرات طرح پزشک خانواده گفت: سیاست وزارت بهداشت گسترش طرح پزشک خانواده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت دكترباقر لاريجانى  معاون آموزشی  وزارت بهداشت در چهارمين گردهمايى جامع سالانه انجمن پزشكان عمومى با بیان اینکه در بيش از ٨٠ كشور دنيا، به نوعى پزشك خانواده داريم، گفت: در بسیاری از  كشورها اين تخصص هم راه افتاده و به عنوان دروازه بان نظام سلامت مورد قبول است که ما باید به آن توجه کنیم.


لاریجانی به ويژگىی های پزشك خانواده اشاره کرد و گفت: پزشکان باید جامع نگری، فراگیری خدمت، تداوم  و توجه له الزامات نظام سلامت را مد نظر قراردهند.


وی ادامه داد: يكى از آفت هاى پزشكى اين است كه گروه پزشكى اطلاعات شان از الزامات نظام سلامت كم است و ما باید برای ترفیع سلامت فرد در جامعه به آن توجه کنیم.


معاون آموزشی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: پزشك خانواده بايد  ارائه خدمات بالينى، ترويج سلامت فرد و جامعه و رهبرى جامعه در  جهت بهبود عوامل موثر بر سلامت نقش ایفا کند.


وی با بیان اینکه ما بدترين تغذيه را بين كشورهاى منطقه داريم، گفت: مصرف نمک ما بسیار بالاست و باید برای این امر به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.
لاریجانی با بیان اینکه پزشك خانواده بايد توانايى ارتباط با رسانه و جامعه را داشته باشد، اظهارداشت: وزارت بهداشت معتقد است که موضوع پزشک خانواده را به پیش برده و باید دوره های ضمن خدمت را توسعه داده و مشکلاتی که در این زمینه داریم را اصلاح کنیم.
کدخبرنگار41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha