کد خبر: سیاست-اصولی-ایران،-حمایت-همه-جانبه-از-د
۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۹

رییس جمهوری تاکید کرد که سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران، حمایت همه جانبه از دولت مرکزی افغانستان است و ما گروههای تروریستی و افراطی را نه تنها یک خطر برای کشور دوست و همسایه افغانستان بلکه برای کل منطقه می دانیم.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در تماس تلفنی با "اشرف غنی" رییس جمهوری افغانستان و تبریک عید سعید فطر گفت: آرزوی دولت و ملت ایران، افغانستانی با ثبات و در امنیت کامل و مسیر اقتصادی شکوفا و پویا است و همه باید برای پایداری دولت وحدت ملی در افغانستان و تحقق این آرزو دست به دست هم دهیم .

 رییس جمهوری ، حملات تروریستی در افغانستان و کشته شدن مردم بیگناه این کشور را موجب تاسف عمیق مردم ایران دانست و با آرزوی موفقیت برای دولت و مردم افغانستان در مبارزه با گروههای تروریستی  گفت: امیدوارم گروه های تروریستی بفهمند راه آنها نادرست و خیانت به مردم خوب افغانستان و منطقه است و دین مبین اسلام همه را به برادری و وحدت دعوت کرده و خونریزی را بزرگترین جنایت بشری می داند.

 دکتر روحانی همچنین با اشاره به ضرورت فعال شدن کمیسیون مشترک دو کشور با هدف ایجاد تحول در رونق اقتصادی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران مصمم به توسعه روابط تهران – کابل است و فعال شدن کمیسیون مشترک اقتصادی  نقش مهمی را در این راستا ایفا می کند.

اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان نیز در این گفت وگوی تلفنی با تبریک عید سعید فطر به دکتر روحانی، دولت و مردم ایران گفت: افغانستان مصمم به توسعه و تقویت همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها است.

رییس جمهوری افغانستان با اشاره به ضرورت توسعه روابط اقتصادی دو کشور اظهارداشت: در نشست تهران چارچوب خوبی برای توسعه همکاری های دوجانبه ، سه جانبه و منطقه ای ترسیم شد که به تحولی مثبت در ترانزیت کالاها و سرمایه گذاری تجاری، با فعال شدن بیش از پیش بندر چابهار  خواهد انجامید.

وی همچنین گزارشی را از آخرین تحولات افغانستان در مبارزه با گروههای تروریستی و تقویت پایه های امنیتی و دفاعی در کشورش ارائه داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha