کد خبر: سهم-موتورسوران-از-مرگ‌ومیر-حوادث-تراف
۳ مهر ۱۳۹۶، ۹:۵۲
به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت) از خانه ملت، محمد وحدتی هلان با اشاره به مرگ 55 هزار موتورسیکلت سوار طی 10 سال افزود: افزایش آمار تصادفات جاده‌ای وحشتناک و به نوعی فاجعه ملی است. نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عوامل موثری در بروز افزایش تصادفات با موتور نقش دارد، گفت: عدم رعایت حق تقدم و توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و از مهمتر عدم استفاده از کلاه ایمنی  از عوامل موثر در تصادفات موتورسیکلت ها است که در این رابطه می طلبد با فرهنگ سازی مناسب از سوی صداوسیما و رسانه ها استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران به فرهنگ تبدیل شود. وی با بیان اینکه موتورسیکلت های فرسوده نقش عمده ای در تصادفات جاده ای دارند با تاکید بر لزوم از رده خارج کردن آنها، افزود: همان‌طور که در تولید خودروها به استانداردها توجه می شود در جهت تولید و صادرات موتورسیکلت‌های استاندارد نیز باید گام برداشت و همچنین برای سریع تر از رده خارج کردن موتورسیکلت های فرسوده باید تسهیلات ارزان قیمت بانکی و مشوق هایی در اختیار صاحبان آنها قرار گیرد. این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه برای کاهش تصادفات برخورد با موتورسیکلت های فرسوده از سوی پلیس باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: باید با ارائه آموزش های لازم و همچنین فرهنگ سازی مناسب سطح فرهنگ رانندگان در کشور ارتقا یابد تا کشته های ناشی از سوانح رانندگی کاهش یابند. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید هر چه سریع تر در جهت تبدیل موتورسیکلت های کاربراتوری به برقی گام بردارد، تصریح کرد: این موضوع باید در دستورکار وزارت صنعت قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha