کد خبر: سن-حوادث-قلبی-در-ایران-کاهش-یافته-است
۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶

متخصص طب اورژانس گفت: مردم باید علائم دردهای حاد قفسه سینه را بشناسند؛ حال آن که متأسفانه بر اساس عادات روزانه اشتباه مردم سن بروز حوادث قلبی و عروقی کاهش یافته است.

دکتر شروین فرهمند در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: در صورت بروز درد حاد قفسه سینه باید علت کشف شود که این امر ناشی از مسائل قلبی و عروقی است یا نه؛ متأسفانه بر اساس عادات اشتباه روزانه مردم نظیر کم تحرکی، نوع مصرف غذاها، استرس ها و چاقی سن بروز حوادث قلبی و عروقی کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که درد حاد در قفسه سینه همراه با درد در ناحیه پشت جناغ قفسه سینه، احساس سنگینی در قفسه سینه، تیر کشیدن درد به دست چپ و فک تحتانی به خصوص سمت چپ و همراه با علائمی نظیر تهوع و استفراغ، تنگی نفس و تعریق سرد باشد و درد قفسه سینه بیشتر از 5 تا 10 دقیقه طول بکشد، فرد باید حساسیت نشان دهد و با اورژانس های پیش بیمارستانی همان 115تماس بگیرد.

معاون آموزش تخصصی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: بر اساس یک فرهنگ در کشورمان در صورت بروز مشکل، توسط اطرافیان یک لیوان آب سرد یا آب قند به بیمار داده می شود در حالی که این اقدام مناسب نیست به ویژه  اگر فرد دچار حمله قلبی باشد آب سرد موجب اسپاسم بیشتر عروق کرونر و تشدید علائم بیمارمی شود.

وی همچنین تأکید کرد: تا رسیدن اورژانس بیمار دچار درد حاد قفسه سینه باید بدون تحرک به صورت طاق باز دراز بکشد، پنجره ها برای ایجاد هوای آزاد باز شوند و لباس های تنگ و چیزهای اضافه دور کردن هم برداشته شوند.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha