کد خبر: سنگ-اندازی-مقابل-طرح-تحول-نظام-سلامت،-ب
۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۹:۵۷

رییس هیأت مدیره انجمن چشم پزشکی ایران گفت: دود بهانه تراشی، سنگ اندازی و زمین زدن طرح تحول نظام سلامت به چشم مردم خواهد رفت و این کار بدترین آفت پیشرفت مملکت است.

دکتر محمود جباروند در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در پاسخ به چگونگی جایگاه چشم پزشکان در طرح تحول نظام سلامت بیان داشت: چشم پزشکان در طرح تحول نظام سلامت سنگ تمام گذاشتند و از آن حمایت کردند.

وی ادامه داد: طبق مصوبات طرح تحول نظام سلامت،چشم پزشکان تمام بیماران نیازمند را تحت پوشش قرار دادند. با توجه به این که در برخی از استان ها و حتی تهران حق الزحمه آنها حدود چند ماهی پرداخت نشد، اما مانند قبل به تعهدات خود پایبند هستند و کارهایشان را ادامه می دهند تا این طرح با مشکل مواجه نشود حال آن که انتظار می رود مسئولین نسبت به پرداخت حق الزحمه به موقع این گروه پزشکی تمهیداتی بی اندیشند تا از نظر معیشتی مشکلی نداشته باشند.

رییس اسبق بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی خاطرنشان کرد: تعرفه های چشم پزشکی نسبت به سایر رشته های دیگر تغییرات خیلی خیلی کمی داشت و انتظار می رود مسئولین برای رفع مشکلات به ویژه برای پزشکان حاضر در مناطق دوردست که در تنگاناهای بیشتری هستند نیز چاره ای بی اندیشند.

وی درباره سنگ اندازی عده ای مقابل طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد: متأسفانه در مملکت ما زمانی که ایده ای مطرح می شود و یا گروهی پیشرفت می کنند یک عده با سنگ اندازی قصد متوقف کردن آن را دارند و این امر بدترین آفت پیشرفت ممکلت است.

جباروند اذعان داشت: دود و ضرر بهانه تراشی،سنگ اندازی و زمین زدن طرح تحول نظام سلامت به چشم مردم می رود و چیزی نصیب ما نمی شود.
وی یادآور شد: با رفع ایرادات موجود در طرح تحول سلامت و پرداخت به موقع دولت برای خدماتی که توسط دانشگاه ها و بیمارستان ها ارائه می شود، می توان آن را منطقی کرد تا گردش کار سلامت نیز به هم نریزد.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha