مسئول مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سلول های بنیادی در آینده می تواند جایگزین برخی داروها باشد، گفت: اقتصاد مقاومتی با توجه به سلول های بنیادی و سرمایه گذاری در این زمینه حاصل می شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت صیاد یوسفی،  مسئول مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت در حاشیه اولین همایش  کاربرد سلول‌های بنیادی در پزشکی اظهار داشت: سلول های بنیادی موضوعی نوپا و جدید بوده که کشور ما موفقیت های خوبی در این زمینه داشته و گام های مؤثری در این زمینه براشته شده است.

وی افزود: با توجه به تحول علوم پزشکی در طول دوره‌های مختلف انتظار می‌رود که در رشته سلول‌های بنیادی نیز تغییرات اساسی برای درمان بیماری‌های مختلف صورت گیرد.

مسئول مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هزینه درمان بیماران سرطانی سالانه حدود چندین هزار میلیارد تومان در کشور است، گفت: مهمترین مبحث همایش کاربرد سلول‌های بنیادی در پزشکی بررسی اثرات سلول‌های بنیادی برای درمان سرطان و توانایی آن در کاهش مصرف داروهای سرطان است.

یوسفی خاطرنشان کرد: در صورتی که بتوان از سلول‌های بنیادی در درمان انواع بیماری‌ها همچون سرطان استفاده کرد، برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و صرفه‌جویی در هزینه‌‌های سلامت گام‌های مهمی در کشور برداشته خواهد شد.

وی گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی درتلاش بوده که تا با ورود به این عرصه مبحث کاربرد سلول‌های بنیادی در حوزه سلامت و پزشکی را مطرح کند و آن را ترویج دهد.

كدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha