کد خبر: سلفی-گرفتن-از-حوادث-تلخ-و-غم-انگیز-اقدم
۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۰۰

عضو هیأت علمی پژوهشگاه ابن سینا گفت: انجام برخی اقدامات مانند گرفتن عکس سلفی و تعجیل در انتشار فیلم از حوادث غم انگیزی نظیر پلاسکو جز ایجاد مشکل در امر کمک رسانی ارمغان دیگری در پی ندارد.

دکتر بهزاد قربانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت بیان داشت: در فضاهای مجازی اکثر افراد هیجانی در اطلاع رسانی اخبار دارند، اما باید توجه داشت که تعجیل در خصوص اشاعه صحنه هایی از تخریب، غم و غصه، نگرانی، اشک و آه مردم شایسته نیست.

وی گفت: مشاهده چنین تصاویر دلخراشی مانند فروریختن یک ساختمان نام آشنا افراد را دچار اضطراب و پریشانی می کند، حال آن که تعجیل در انتشار این تصاویر کار پسندیده ای نیست. برخی افراد برای این که نشان دهند آن تصاویر اصل است و از جایی کپی برداری صورت نگرفته تصویر خودشان را هم در آن عکس‌ها درج می کنند.

متخصص اعصاب و روان تصریح کرد: چنین اقداماتی بازتاب مثبتی در اجتماع ندارد.به نظر می رسد در استفاده از تکنولوژی باید مقداری جانب تعادل رعایت و اعتدال فراگرفته شود. متأسفانه گاهی اوقات افراط و تفریط میان مردم به وفور دیده می شود و در این میان اما جای خالی تعادل خودنمایی می کند.

وی تأکید کرد: در هر صورت باید از طریق اطلاع رسانی صحیح و رسانه ها فرهنگسازی شود تا شادکامی ها،پیروزی ها،موفقیت هاو... ثبت و به سرعت انتشاریابند نه این که افراد جامعه به جای کمک رسانی هنگام وقوع حوادث غم انگیزی نظیر پلاسکو به به فکر سلفی گرفتن و انتشار فیلم باشند.چنین اقداماتی امکان امدادرسانی، تردد نیروها و جا به جایی مصدومین را دشوار می کند.نباید به جای کمک کردن یک دست اندازی هم برای مسیر امداد ایجاد کرد.

این روانپزشک افزود: امیدواریم افراد بیاموزند که در چنین مواردی هیجاناتشان را کنترل کنند،تعجیل در اطلاع رسانی هر نوع خبری به وِیژه اخبار ناگوار و غم انگیز اقدام جالب و پسندیده ای نیست، در چنین مواقعی باید خویشتنداری کرد.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha