کد خبر: سلامت-یاران-وارد-بیمارستان-ها-شدند-تضع
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۰۷

حضور داوطلبان «سلامت یار» در بیمارستان های دولتی که از ماه ها قبل رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خبرش را اعلام کرده بود، سرانجام در روزهای گذشته عملیاتی شد و اولین سلامت یار در یکی از بیمارستان های گرگان رونمایی شد.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، اجرای طرح داوطلبان سلامت یار با همکاری جمعیت هلال احمر و معاونت درمان وزارت بهداشت، کلید خورده است.

بر اساس آنچه که فرح ناز رافع رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر عنوان کرده است، قرار نیست سلامت یاران در امور پرستاری دخالت کنند.

به گفته وی، سلامت یاران به سراغ بیماران تنها می روند و پای درد و دل آنها می نشینند تا از تنهایی بیرون بیایند. همچنین، برای آنها قصه می خوانند و به سر و وضع شان می رسند.

اما این پایان کار نیست.

دکتر علی محمد آدابی رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور، با انتقاد از اجرای چنین طرح هایی که قصد تضعیف پرستاری را دارد، این اقدام را غیر موجه و مصداق آشکار نقض حقوق بیمار دانسته است.

به اعتقاد رئیس کل سازمان نظام پرستاری، پرستاران مدافع حقوق بیمار و مردم هستند. لذا توصیه می شود بیماران در صورت حضور هر فردی بر بالین خود با درخواست کارت شناسایی از وی، از پزشک و یا پرستار بودن آنان مطمئن شوند و از حضور و احوالپرسی افراد غیر موجه بر بالین خود اکیدأ خودداری فرمایند.

حضور سلامت یار در تریاژ بیمارستان پنجم آذر گرگان

صبح اولین روز اردیبهشت ماه ۹۵، وقتی پرسنل بیمارستان پنجم آذر گرگان وارد بیمارستان شدند با تعجب به حضور یک سلامت یار خانم با روپوش سفید نگاه می کردند.

زمانی که از سوپروایزر بیمارستان سئوال شد این سلامت یاران اقدامات بالینی هم انجام می دهند؟ پاسخ داد: آنها فقط در نقش همراه بیمار هستند.

اما این سئوال بی پاسخ ماند که چرا سلامت یاران در پشت میز تریاژ ارائه خدمات می کردند و چرا با روپوش سفید خود را طوری نشان می‌دادند که گویی پرسنل جدید بیمارستان هستند!!

طرح هایی که «پرستاری» را تضعیف می کند

بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم، جامعه پرستاری انتظار داشت که صدای آنها شنیده شود و به مطالبات به حق پرستاران که سال های سال است، روی زمین مانده و در بایگانی وزارت بهداشت جا خوش کرده بود، پاسخی داده شود. اما، بعد از گذشت ۳۲ ماه از عمر وزارت بهداشت دولت یازدهم، نه تنها برای پرستاران و پرستاری، قدمی برداشته نشده است، که بر عکس به نظر می رسد دست هایی در کار است تا پرستاری «تضعیف» شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha