کد خبر: سلامت-روان-زنان-ایرانی-مخدوش-و-مظلوم-شد
۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۴

عضو سابق هیأت مدیره انجمن نفرولوژی ایران گفت: بر اساس تحقیقات میزان مرگ و میر مادران ایرانی 23 نفر از هر 100هزار نفر است، در حالی که این آمار در آمریکا 28 نفر از هر 100هزار نفر می باشد.

دکتر فیروز فصیحی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: مهم ترین مسأله در سلامت زنان جامعه ایرانی، مرگ و میر مادران و نوزادان و همچنین افزایش وزن زنان خانه دار است.

وی تأکید کرد: خوشبختانه طی سال های اخیر با آمارهای بسیار مطلوبی رو به رو بوده ایم، بر اساس تحقیقات آمار مرگ و میر مادران ایرانی 23نفر در هر 100هزار نفر است؛ در حالی که این عدد در آمریکا 28نفر در هر 100هزار نفر می باشد بنابراین این امر پیشرفت بسیار مطلوبی است.

به گفته این نفرولوژیست، خوشبختانه آمار مرگ و میر نوزادان ما نسبت به سال های ابتدای انقلاب بسیار پائین آمده است.
وی خاطرنشان کرد: سلامت زنان در دنیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. متأسفانه در جوامع اسلامی به زن آنقدر بها داده نمی شود که در جوامع غربی داده می شود، بر عکس آنچه در رادیو و تلویزیون تبلیغ می کنند در بطن جامعه چنین چیزی وجود دارد.

وی افزود: اما بزرگترین مسأله در مورد سلامت زنان، روان زن ایرانی است که به واسطه سنن قدیمی باقی مانده از قرون گذشته و قوانین اسلامی نیز مختوش، مظلوم و مورد ضرب و شتم روحی و روانی از جنس مردان قرار گرفته است.

بر اساس قوانین اسلامی، با زن و مرد متفاوت برخورد می شود، برای نمونه در قوانین اسلامی شوهر حق دارد در هر روز و در هر محلی با همسرش رابطه زناشویی برقرار کند در حالی که در کشورهای غرب این امر مساوی با تجاوز به عنف حساب می شود و پای مرد را به دادگاه و مجازات می کشد.

استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اذعان داشت: در زنان بالای شهری امکان دارد قدرت خانه داری بیشتری داشته باشند یا زنان در برخی از مناطق کشور نظیر گیلان روشنفکر تر و کارآیی بیشتری نسبت به زنان در استان های بندرعباس، سیستان و بلوچستان و قسمت شمالی خلیج فارس دارند. بنابراین توجه به این مسائل برای زنان ایرانی بسار حائز اهمیت است.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha