کد خبر: سلامت-بیماران-متاثر-از-حذف-قانون-مشاغل
۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۱۱
عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور گفت: حذف قانون مشاغل سخت و زیان آور پرستاران، بر ارائه کیفیت و کمیت خدمات مراقبتی تاثیر می گذارد.
 

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری دکتر اصغر دالوندی ، افزود: وقتی یک پرستار از بیمار مراقبت و نگهداری می کند تمام سختی های کار را به دوش می کشد از جمله کم حوصلگی، بی طاقتی و بهانه گیری های بیمار، خشونت اطرافیان و همراهان بیمار، رفتارهای پزشکانی که با پرستاران در ارتباط هستند و حتی محیط بیمارستان نیز به نوبه خود دردآور بوده و بر رح و روان پرستاران تاثیر می گذارد، این ها عدلات موجود بر سختی حرفه پرستاری می باشد.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور بیان کرد: این حرفه ذاتأ ماهیت سختی دارد زیرا به دلایل گفته شده باید قانون مشاغل سخت و زیان آور برای آنها اجرایی شود تا از پرستاران حمایت و محافظت  از لحاظ روحی، روانی و عاطفی شود تا از پیری زود رس، فرسودگی شغلی و خانوادگی ، فرسودگی جسمی، روانی و اجتماعی آنها جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: اگر این قانون برا ی پرستاران اجرایی نشود به تبع آن کیفیت و کمیت ارائه خدمات مراقبتی پرستاران به بیماران کم می شود و و کسانی که از این وضع مستقیمأ ضرر می کنند بیماران و مردمی  که نیازمند دریافت ارائه خدمات درمانی مناسب می باشند.

دالوندی در پایان به جلسه روز گذشته برخی مدیران پرستاری با وزیر بهداشت اشاره کرد و افزود: در جلسه روز گذشته بنده حضور نداشتم، اما بحث اجرایی شدن قانون مشاغل سخت و زیان آور برای پرستاران مطرح شده و عنوان گردید اگر بخواهیم پرستار با دانش و معلومات بالا بر بالین بیمار حاضر شود باید طبقه بندی مشاغل سخت و زیان آور برای پرستاران پابرجا بماند و حذف این قانون مساوی با فرسودگی شغلی، روانی و اجتماعی، ترک شغل، و مهمترین ضرر وارده از حذف شدن این قانون بر بیماران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha