کد خبر: سرطان-کولون-از-بیماری-های-شایع-دستگاه-گ
۴ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۵۳

رییس انجمن جامعه متخصصین داخلی کشور هشدار داد: متأسفانه از هر 100هزار نفر، بین 10 تا 20 نفر به سرطان کولون مبتلا می شوند و میزان مرگ و میر ناشی از آن در مردان نسبت به زنان بیشتر است.

 

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: متأسفانه اوایل بروز سرطان کولون علائمی نمایان نیست که بیمار به سمت پزشک سوق داده شود حال آن که فرد با لاغری، ضعف عمومی و درد شکم مراجعه می کند و سرطان کولون تشخیص داده می شود.

وی با اشاره به این که عوامل ایجادسرطان کولون مشخص نیست، افزود: البته ژنتیک؛ رژیم های غذایی نا سالم و نا مناسب در بروز آن بی تأثیر نیست و این سرطان بیشتر در سنین 50 سال به بالا دیده می شود.

متخصص داخلی توصیه کرد: از مصرف الکل، غذاهای محرک، ادویه جات، استعمال دخانیات، جلوگیری شود، در مقابل تحرک بدنی، تغییر سبک زندگی و استفاده از غذاهای سالم، سبزیجات و میوه جات تازه بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

فوق تخصص گوارش و کبد تصریح کرد: برخی از انواع سرطان با جراحی؛ رادیوتراپی و شیمی درمانی و برخی دیگر با رادیوتراپی به درمان پاسخ خوبی می دهد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه در صورت تشخیص زودهنگام سرطان کولون و عدم متاستاز آن به سایر ارگان های بدن بعد از آغاز اقدامات درمانی بیمار بدون مشکل می تواند بیش از 5 سال به زندگی خود ادامه دهد.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha