کد خبر: سرطان-تخمدان،-پنجمین-سرطان-شایع-در-زنا
۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۱

جراح و متخصص زنان و زایمان گفت: سرطان تخمدان پنجمین سرطان شایع در خانم ها می باشد و با تشخیص زودهنگام به صورت کامل درمان پذیراست.

دکتر شهره بهروزی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: سرطان تخمدان در رابطه با کیست هایی است که با سونوگرافی و یکسری آزمایشات اختصاصی تشخیص داده می شوند در واقع کیست های بدخیم به دنبال درمان بزرگ تر می شوند و مقام به درمان هستند.

وی هشدار داد: میزان مرگ و میر ناشی از سرطان تخمدان اگر در مراحل اولیه تشخیص داده نشود در 5 سال اول تا 70 درصد است.

وی تأکید کرد: ژنتیک در بروز این نوع سرطان بی تأثیر نیست؛ در صورت وجود سرطان های تخمدانی، سرطان پستان و سرطان روده در اقوام درجه یک خانم شانس ابتلا به سرطان تخمدان افزایش می یابد.

بهروزی همچنین ادامه داد: از طرفی دیگر چاقی بیش از حد و مصرف غیر مجاز و بی رویه داروهای باروری از علل ابتلا به سرطان تخمدان به شمار می روند.

وی توصیه کرد: بنابراین در صورت بروز علائم مبهم مانند درد شکم، احساس نفخ و سیری کاذب فرد باید خیلی سریع ازنظر سرطان تخمدان تحت پیگیری قرار گیرد.

متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: در صورت تشخیص زودهنگام سرطان تخمدان توسط معاینه لگنی، سونوگرافی ترانس واژینال و آزمایشات اختصاصی درمان به راحتی انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: مهم ترین نکته آن که خانم ها سالیانه سونوگرافی ترانس واژینال را انجام دهند تا در صورت مشاهده توده مشکوک پیگیری های لازم انجام شود.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha