کد خبر: سخنگوی-کمیسیون-امنیت-ملی-مجلس-در-گفتگو
۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۰

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حکم یکی از دادگاه های اتحادیه اروپا علیه شرکت ملی نفتکش، گفت: ما در حال بررسی این موضوع هستیم و هنوز به یک جمع بندی قطعی نرسیده ایم که جایگاه این دادگاه چه بوده است.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلماني  خبرگزاری سلامت، درباره حکم یکی از دادگاهی اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم شرکت ملی نفتکش اظهار داشت: یکی از دادگاه های اروپایی، شرکت نفتکش جمهوری اسلامی ایران را تهدید کرده است و اعلام کرده این تحریم در 30 سال آینده نباید لغو شود، همچنین  شرکت های بیمه را هم منع کرده اند از این که نفتکش های ایران را بیمه کنند.

نقوی با بیان این که ما در حال بررسی این موضوع هستیم، گفت: ما در حال بررسی این موضوع هستیم و هنوز به یک جمع بندی قطعی نرسیده ایم که جایگاه این دادگاه چه بوده و اثر حکم آن، روی دستگاه های اجرایی اروپایی چه اثری است و اصلا اثر اجرایی دارد یا ندارد تا بتوانیم راجع به آن اظهار نظر کنیم ولی این حکم صادر شده است.

وی تصریح کرد: این موضوع را باید بررسی کنیم، چون گاهی اوقات دادگاه حکم صادر می کند، ولی هیچ الزامی برای اجرای دستگاه ها وجود ندارد، اما یک زمان، دادگاهی حکم صادر می  کند که همه دستگاه ها الزام به اجرای آن هستند. اگر اجرای حکم این دادگاه برای دستگاه های  اروپایی الزام باشد، نقض و خلاف برجام است.

كد خبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha