دکتر حریرچی گفت: طرح تحول نظام سلامت تحولات عمیقی در حوزه خدمات درمانی وبهداشتی  ایجاد کرده و کاهش پرداختی از جیب مردم مهمترین دستاورد این طرح ملی است.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از وبدا  دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه آیین معارفه و تودیع روسای جدید و پیشین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، در جمع خبرنگاران گفت: همگانی شدن بیمه‌ها در این دولت از جمله اقدامات صورت گرفته بوده و هم اکنون 95 درصد مردم دفترچه بیمه دارند و این گامی موثر در راستای ارایه خدمات بهینه به مردم است.

وی در ادامه افزود: طرح تحول سلامت در دولت تدبیر به منظور کاهش هزینه های درمانی و افزایش خدمات کیفی اجرا شد درحالی که تا قبل از اجرای آن هزینه های سرسام آور درمانی برای مردم غیرقابل تحمل بود اما اکنون تا حد زیادی بار از دوش مردم برداشته شده است.

معاون کل وزارت بهداشت، با بیان اینکه در دولت تدبیر وامید سالانه 6 هزار تخت در بیمارستان ها افتتاح شده است،افزود: در استان اردبیل کمبود تخت یکی از مشکلات بیمارستان ها بود که خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته است.

سه بیمارستان تا پایان امسال در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان امسال سه بیمارستان در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد و در این زمینه وزارت بهداشت برای تکمیل این پروژه‌ها توجه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستانهای پارس‌آباد، کوثر و ترومای اردبیل هم‌اکنون روند اجرایی عملیات خود را به خوبی پشت سر می‌گذارند، افزود: یکی از اولویتهای اساسی وزارت بهداشت توسعه فضاهای آموزشی، بهداشتی و درمانی است که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و تا پایان سال جاری این طرحهای درمانی در اردبیل افتتاح می‌شود.

قائم مقام وزیر بهداشت بیان کرد: با افتتاح پروژه‌های بیمارستانی در اردبیل 430 تخت به تختهای بیمارستانی اردبیل اضافه می‌شود که این امر می‌تواند دغدغه و نگرانی مردم منطقه را در حوزه بهداشت و درمان برطرف کند و وزارت بهداشت برای تکمیل و تسریع بهره‌برداری این بیمارستانها اقدامات لازم را انجام داده است.

دکتر حریرچی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خواست اقداماتی انجام دهند که کمتر از 5 درصد خدمات درمانی، بیمارستانی، بستری و جراحی خارج از استان انجام شود چرا که این امر هزینه‌های زیادی را برای خانواده‌ها به دنبال دارد و باید مسئولان دانشگاه علوم پزشکی زیرساختهای لازم در این راستا را انجام دهند.

تحولات عمیقی در حوزه خدمات درمانی با اجرای طرح تحول سلامت

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت تحولات عمیقی در حوزه خدمات درمانی وبهداشتی  ایجاد کرده است،گفت: هیچ کشوری به اندازه ایران نتوانسته میزان پرداختی از جیب مردم برای درمان را تا این حد کاهش دهد.

به گفته دکتر حریرچی از زمان اجرا این طرح کاهش هزینه های مردم به میزان 40 درصد رسیده  بطوریکه در آمارهای جهانی روی نیم درصد برنامه ریزی انجام می شود این حرکت در زمان دولت تدبیر وامید بی نظیر بوده است. 

معاون کل وزیر بهداشت یادآور شد: مردم نباید بخاطر خدمات درمانی در عذاب باشند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری بیمار نباید به غیر از رنج بیماری رنج دیگری داشته باشند.

وی گفت: در دنیا توسعه انسانی با سه شاخص سلامت، آموزش و سطح تحصیلی و سطح زندگی سنجیده می‌شود، خاطرنشان کرد: ایران بعد از کره جنوبی دومین کشوری است که توانسته در ۲۰ سال گذشته کاستی‌های توسعه انسانی را به شکل مناسب جبران کند.

تشکیل 50 میلیون پرونده سلامت الکترونیکی در کشور

قائم‌مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه در کشور 50 میلیون پرونده الکترنیکی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه توسعه پرونده های الکترونیکی از اولویت های وزارت بهداشت است امیدواریم تا پایان کار دولت یازدهم شاهد افزایش حداکثری آن باشیم.

دکتر حریرچی گفت: توسعه پرونده سلامت الکترونیکی گام بزرگی در تسهیل روند خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان به مردم است. بطوریکه انتظار می رود رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز با در دست گرفتن سکان مدیریت استان بتواند در این راستا عملکرد خوبی از خود بجای بگذارد.

گفتنی است، در این آیین با قدردانی از خدمات دکتر پورفرضی، دکتر اخوان اکبری به عنوان رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی اردبیل معرفی شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha