کد خبر: ساعات-کاری-مراکز-اهدای-خون-در-محرم-اعلا
۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۰

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان تهران از افزایش ساعات کاری مراکز اهدای خون در محرم خبر داد و گفت: مراکز اهدای خون شهریار، چیذر، ورامین، آزادی، پیروزی و نارمک طی ایام تاسوعا، از ساعت 14 تا 22 و در روز عاشورا از ساعت 8:30 صبح تا 18 فعال است.

 

سیدمرتضی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري سلامت ، در ارتباط با تمهیدات سازمان انتقال خون در ایام محرم اظهار داشت: جهت رعایت حال شهروندان در این ایام تعداد تخت، صندلی و ساعات کاری این سازمان افزایش می یابد.

 

وی افزود:با توجه به تمهیدات اندیشه شده برای پاسخگویی به سوالات و نیازهای مردم فعالیت سازمان انتقال خون و حضوراهداکنندگان در ایام محرم دوبرابر افزایش می یابد.

 

‌ طباطبایی ادامه داد: مراکز اهدای خون شهریار، چیذر، ورامین، آزادی، پیروزی و نارمک طی ایام تاسوعا، از ساعت 14 تا 22 و در روز عاشورا از ساعت 8:30 صبح تا 18 فعال است.

 

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان تهران بیان داشت:‌مرکز اهدای خون وصال در روز تاسوعا از 8 صبح تا پایان مراسم و در روز عاشورا از 7 صبح تا پایان مراسم آماده ارائه خدمات اهدای خون است.

 

 طباطبایی با بیان اینکه با توجه به تراکم جمعیت درخواستی برای اهدای خون در دهه اول ماه محرم توصیه می‌کنیم  اهداکنندگان عزیز نذر خون خود را تا اربعین موکول کنند تا میزان خون اهدایی برای نیازمندان با برنامه‌ریزی بهتری انجام گیرد.

 

 

وی از آمادگی کارکنان سازمان انتقال خون جهت نوبت‌دهی برای اهدای خون در ایام محرم خبر داد و اعلام کرد: متأسفانه امسال به دلیل تغییر نرم‌افزار امکان نوبت‌دهی اینترنتی وجود ندارد و افراد باید حضوراً جهت دریافت نوبت اقدام کنند.

 

 مدیرعامل سازمان انتقال خون خاطر نشان کرد: توصیه می‌شود افرادی که قصد اهدای خون دارند تا 6 ساعت قبل از انجام اهدای خون حتماً غذا میل کرده و از سلامت جسمی و روحی کامل برخوردار باشند.

 

طباطبایی در پایان با تأکید بر اینکه همراه داشتن کارت ملی جهت اهدای خون الزامی است، افزود: افرادی که قصد اهدای خون دارند حتماً به سوالات پزشکان مربوطه که در پایگاه مستقر هستند به درستی و با دقت پاسخ دهند.

 

وی درباره طرح نذر خون که هر سال در ایام محرم در سازمان انتقال خون برای داشتن اهدای خون کافی در کشور، برگزار می‌شود، گفت: در سال‌های اخیر  شاهد بودیم که مردم در ماه محرم نذوراتی دارند. به عنوان مثال نذر کردند تا در ماه محرم و تاسوعا و عاشورا خون اهدا کنند. بر این اساس بود که طرح نذر اهدای خون در سازمان انتقال خون راه‌اندازی شد.

كدخبرنگار41070

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha