کد خبر: سازمان-دانش-آموزی-باید-بتواند-مصلح-اجت
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۱۰

قائم مقام معاون پرورشی و فرهنگی در سازمان دانش آموزی گفت: این سازمان باید به جایی برسد که بتواند مصلح اجتماعی تربیت کند.

به گزارش خبرگزاري سلامت محمود علی گو در انتخابات کشوری مجامع اعضا، مربیان و مدرسین پیشتازان و فرزانگان با تاکید براینکه این سازمان باید بتواند مصلح اجتماعی تربیت کند گفت: تشکیلاتی مانند بسیج، اتحادیه و دیگر تشکل ها فعالیت های خوبی دارند و سازمان دانش آموزی و تشکیلات پیشتازان و فرزانگان هم، فعالیت های ارزشمندی دارد که می تواند آنها را ارتقاء دهد.

قائم مقام سازمان دانش آموزی در مورد زیرساخت های اساسی سازمان دانش آموزی گفت: از ابتدای تشکیل این سازمان مسئولان وقت به زیرساخت ها توجه داشتند اما اینطور نیست که در این بخش همه کارها به تمام و کمال انجام شده باشد؛ قطعا مشارکت همه بخش های سازمان و صاحب نظران آموزش و پرورش و مسائل فرهنگی و اجتماعی می تواند مددکار ما در این امر باشد.

علی گو در مورد محتوای تشکیلات پیشتاز و فرزانه نیز گفت: جای تعجب است که چرا محتوای تشکیلاتی با این قدمت مغفول مانده است به طور مثال اگر به دانش آموز و مربی در اردوی ملی چوب و گره آموزش داده شود جای اعتراض دارد چرا که این سطح از آموزش ها مربوط به اردوهای منطقه ای است.اردوی ملی محلی است که باید شاخص ترین نوع آموزش ها در آن ارائه شود و مربیان به اطلاعاتی دست پیدا کنند که در ایفای نقش مربیگری یاری گر آنان باشد.

وی گفت: مربیان بایدکار نظارت را روی اردوداری دانش آموزان داشته باشند ما باید روش های توسعه اموردانش آموزی را متفاوت کنیم و این کار جز با تلاش مربی و مدرسان انجام نخواهد شد.شما باید ضعف هویتی که هم اکنون بسیار مظلوم است را برطرف کنید.

قائم مقام سازمان دانش آموزی با تاکید بر اینکه سلسله مراتب فعالیت های دانش آموزان در تشکیلات پیشتاز و فرزانه باید تغییر کند و از سمت دانش آموز به سازمان باشد، گفت: هم اکنون این سلسله مراتب از سمت سازمان دانش آموزی به پایین است که باید بر عکس بشود. معتقدم تعریف نقش های تخصصی برای دانش آموزان هم یک اولویت است چرا که آنها می توانند با داشتن نقش های تخصصی و اجرای خوب آن در پایگاه ها و جایگاه های عمومی نیز عملکرد بهتری ارائه کنند.

وی به توانمندتر بودن مربیان نسبت به دانش آموزان اشاره کرد و گفت: سازمان دانش آموزی وظیفه توسعه توانمندی اعضای پیشتاز و فرزانه را دارد و این توسعه توسط مربیان و مدرسان صورت می پذیرد.شما مربیان و مدرسان باید اوضاع مهارتی دانش آموزان را ارتقا دهید و وضعیت کنونی را بشکنید. به طور مثال سایت های دیگر نقاط جهان را که تشکیلاتی شبیه پیشتازان و فرزانگان ما دارند رصد کنید و آموزشهای خودتان را به روز نمایید.

 علی گو با تاکید براینکه نظم باید در تمام کارهای ما خودش را نشان دهد ابراز امیدواری کرد که سازمان دانش آموزی به وظیفه اصلی اش که دانش آموز محور بودن و ارائه خدمات برای دانش آموزان است، توجه جدی داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha