به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، مهرزاد حمیدی با اشاره به ضرورت توجه به ورزش دانشآموزی و تاثیر آن در قوام ورزش حوزه ملی و قهرمانی اظهار کرد: ما سعی کردیم نظام غربالگری جدی برای شناسایی استعدادها و حتی تقویت توانمندیهای مهارتی و حرکتی ایجاد کنیم و پشتیبانی لازم را از دانشآموزان فعال، با نشاط و جمعگرا به عمل بیاوریم و برای تیمهای باشگاهی کادرسازی کنیم.
وی افزود: هر کودک و نوجوانی از مجرای آموزش و پرورش میگذرد و مدارس بهترین محل برای پردازش فکری و رشد در حوزه تربیت بدنی هستند و میتوانند برای کشور در آینده افتخارآفرین باشد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در ساعات تربیت بدنی فقط به فعالیتهای حرکتی توجه نداریم و سایر موارد تربیتی را نیز در نظر میگیریم گفت: بهعنوان مثال کودک با بازی جمعگرا میشود و یاد میگیرد کار تیمیانجام دهد. دانشآموزان در عین رقابت رفیق میشوند، خودپنداری مثبت مییابند، شهروند مفیدی شده و هویت و شخصیتشان ساخته میشود.
حمیدی تاکید کرد: ما به دنبال آن هستیم که خروجی زمینهای ورزشی ما، افرادی توانمند، سالم، با نشاط و خود اتکا با هویت شخصیتی مشخص باشند.
وی همچنین از بهرهبرداری از ۲۵۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس سطح کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت که از این تعداد ۱۵۰ زمین چمن مصنوعی با اعتبارات وزارتخانه و مابقی توسط خیرین و یا بخش خصوصی ساخته میشود. علاوه بر این در ابتدای سال تحصیلی ۳۳ میلیارد تومان تجهیزات ورزشی میان استانها توزیع کردیم و در صدد توسعه ورزش دانش آموزی هستیم و تلاش میکنیم سرانه ورزش دانش آموزی از ۳۳ صدم متر مربع در اماکن سرپوشیده و بدون احتساب حیاط مدارس ارتقاء یابد و در این بین دستگاههای دیگر هم به کمک ما بیایند. (ایسنا)
نظر شما