کد خبر: زنان-مبتلا-به-فشارخون؛-سه-و-نیم-برابر-بی
۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۵

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، محققان در توضیح این اختلال می‌گویند: پری‌اکلامپسیا از عوارض دوران بارداری و یک اختلال چندارگانی است که در سه تا پنج درصد از حاملگی‌ها در کشورهای غربی رخ می‌دهد.

این بیماری یکی از علت‌های مهم مرگ و میر مادران باردار است که باعث عوارض جنینی و مادری می‌شود.

پری‌اکلامپسیا بعد از هفته بیستم بارداری رخ می‌دهد و با فشار خون سیستولیک بیشتر از 140 میلی‌متر جیوه یا دیاستولیک بیشتر از 90 میلی‌متر جیوه که معمولاً همراه با پروتئینوری است تشخیص داده می‌شود.

به گفته کارشناسان بهداشتی، این عارضه منجر به کاهش جریان خون به مغز مادر باردار می‌شود و همین موضوع ریسک بروز زوال عقل در آینده فرد را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

براساس داده‌های موجود، پری‌اکلامپسیا یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات برای زنان باردار و نوزادان است؛ همچنین یکی از علل اصلی مرگ نوزادان و دومین علت مرگ مادران در انگلیس است.

براساس آمار موجود، امروزه حدود 12 میلیون نفر در جهان دمانس دارند و انتظار می‌رود که این تعداد در سال 2040 به 25 میلیون نفر برسد.

محققان سازمان جهانی آلزایمر (ADI) در گزارش سال 2015 خود در لندن پیش‌بینی کردند که شمار بیماران مبتلا به زوال عقل در جهان تا سال 2050 سه برابر و به بیش از 131 میلیون نفر برسد. (فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha