کد خبر: رکتوم-از-سرطان-های-شایع-دستگاه-گوارش
۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۱۲

یک متخصص رادیوتراپی انکولوژیسرطان راست روده (رکتوم) را یکی از سرطان های شایع دستگاه گوارش دانست و گفت: برای درمان این سرطان نیاز به هر سه درمان مانند شیمی درمانی، پرتو درمانی و جراحی داریم.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر علیرضا عمو حیدری خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر یک رویکرد جدید پیدا شده است به صورتی که بتوانیم درمان رادیوتراپی و شیمی درمانی همزمان را به عنوان درمان قطعی برای بیماران داشته باشیم. به همین دلیل بیمارانی که این سرطان در آن ها به صورت موضعی پیشرفته است قبل از انجام جراحی تحت پرتو درمانی و شیمی درمانی همزمان قرار می گیرند تا احتمال جراحی بعدی برای آنها کمتر شود.

وی یادآور شد: انجام رادیوتراپی و شیمی درمانی همزمان به صورت یک روش استاندارد در بیمارانی که بیماری آن ها به صورت پیشرفته است انجام می شود ولی چون این نوع درمان در حال بررسی است با مطالعات انجام شده این امیدواری وجود داردکه در آینده بیمارانی که پاسخ مناسبی بعد از شیمی درمانی و پرتودرمانی همزمان داشته اند بتوانند از روش جراحی کنار گذاشته شوند.

این متخصص رادیوتراپی انکولوژی بیان کرد: مطالعاتی در زمینه درمان رادیوتراپی و شیمی درمانی همزمان روش در کشورهای دیگر انجام شده است ولی برای اینکه به صورت یک روش روتین بتوانیم از آن استفاده کنیم نیاز به مطالعات بیشتری دارد. همچنین فاکتورهای خیلی متعددی در استفاده از این روش دخالت می کنند که بیشتر به ماهیت شناسی تومور، محل ایجاد تومور،عمق نفوذ تومور، سن و تحمل بیمار معطوف هستند.

عموحیدری در پایان اظهار کرد: اگر ما بتوانیم از روش پرتو درمانی و شیمی درمانی همزمان با تکنیک های جدید پرتو درمانی و شیمی درمانی به درستی استفاده کنیم،‌ درمان برای بیمار آزار دهنده نخواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha