کد خبر: رویداد-اینوتک-سلامت-با-هدف-حمایت-از-اید
۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۵

رییس مرکز رشد ابن سینا از برگزاری رویداد اینوتک سلامت 2 طی روزهای سوم تا پنجم شهریور ماه خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت، دکتر محمدمهدی آخوندی در نشستی خبری که به منظور تشریح برنامه‌های این رویداد برگزار شده بود، اذعان داشت: مقرر شده است تمام سازمان‌ها، مراکز و جمعیت ها و نهادهای مردمی در برگزاری نخستین رویداد اینوتک سلامت مشارکت داشته باشند.

وی افزود: توسعه کارآفرینی از سیاست‌های دولت است که تحقق آن، نیازمند فراهم کردن شرایط مساعد می‌باشد. نخستین رویداد اینوتک سلامت، با مشارکت مرکز رشد فناوری سلامت ابن سینا جهاد دانشگاهی، مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مرکز رشد تجهیزات توانبخشی و اندام مصنوعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، سال گذشته در کرمانشاه برگزار و زمینه‌ای برای رویداد اینوتک سلامت 2 شد.

آخوندی با اشاره به این‌که در سال جاری، پژوهشگاه ابن سینا، دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمانشاه و علوم بهزیستی و توانبخشی در برگزاری این رویداد مشارکت دارند، اذعان داشت: بیش از پنج سال است دولت در تلاش است الزامات مربوطه برای توسعه فن‌آوری در کشور فراهم شود. اقداماتی انجام شد که نگرانی پژوهشگران دانشگاهی را به دنبال داشت؛ چرا که بودجه‌های وزارت علوم، بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به توسعه فناوری سوق یافت.

وی ادامه داد: توسعه تحقیقات یکی از وظایف اصلی دانشگاهیان است، به همین دلیل از این نوع تخصیص بودجه ابراز نگرانی کردند. از سوی دیگر، اقدامات زیرساختی‌ای در کشور اجام شد. شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشدی که در اغلب دانشگاه‌ها تاسیس شد، بیانگر تصمیم دولت برای حمایت از توسعه فناوری بود. فراهم شدن قوانین و چارچوب‌ها و حتی حمایت مالی همواره به نتایج مطلوب منتهی نمی‌شود. بایستی شرایطی ایجاد شود تا توسعه فناوری با ایجاد الزامات مربوطه و مورد نیاز همراه باشد.

رییس مرکز رشد ابن سینا اظهار داشت: یک محقق همواره نگران است ایده علمی وی زمانی که در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد، به هدر نرود. از سوی دیگر، صاحب سرمایه این دغدغه را دارد هزینه‌ای که برای حمایت از ایده علمی صرف می‌کند، نفع مالی داشته باشد.

آخوندی با تاکید بر این‌که الزامات حمایت از ایده علمی و سرمایه در کشور وجود دارد، متذکر شد: نیاز به ارتباط منطقی و حمایت مناسب نیاز داریم تا تمام این الزمات در کنار هم قرار بگیرند و ایده‌پرداز بتواند خلاقیت خود را در مسیر توسعه فناوری به نحو مطلوب به کار گیرد.

وی گفت: رویداد اینوتک سلامت نیز با هدف حمایت از ایده‌پرداز و صاحب سرمایه برگزار می‌شود.

آخوندی با تاکید بر این‌که سلامت متفاوت از سایر حوزه‌ها است، خاطرنشان کرد: تجربه کارآفرینی در حوزه IT در کشور وجود دارد؛ باید توجه داشت که حوزه IT سلامت هم متفاوت از دیگر تقسیم‌بندی‌های فناوری اطلاعات است. بنابراین پاسخ به نیازهای حوزه سلامت IT بر عهده شرکت‌های فناور است.

رییس پژوهشگاه ابن سینا تصریح کرد: ایجاد دبیرخانه دائمی را در دستور کار داریم و متعهد شده‌ایم رویداد اینوتک سلامت محدود به چند جلسه نباشد و برای دستیابی به نتایج مطلوب از روابطی که در قالب این رویداد برگزار می‌شود، این اتفاق علمی را ادامه خواهیم داد.

بر اساس این گزارش، دومین رویداد ملی اینوتک سلامت با همکاری مشترک مرکز رشد پژوهشگاه فن‌آوری‌های نوین علوم زیستی- جهاددانشگاهی ابن سینا، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه، از تاریخ 3 الی 5 شهریور ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

 این رویداد با حضور شرکت‌ها و تیم‌های فناور، مربیان شناخته شده از نهادها و مراکز مختلف، سرمایه‌گذاران صندوق‌ها، شرکت های موفق دانش بنیان و مراکز رشد و پارک های حوزه سلامت و علاقه مندان به کارآفرینی در این حوزه برگزار می شود.

گفتنی است هدف این رویداد که شکل گیری و توسعه اکوسیستم کارآفرینی در حوزه سلامت است در راستای پاسخ به نیازمندیهای واقعی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در این حوزه می باشد.

لازم به ذکر است توانمندسازی مدیریتی برای تیم ها و شرکتهای نوپا، انتقال تجربه، بحث و تبادل نظر سیاست گذاران و سرمایه گذاران و بخش خصوصی، همچنین معاونت های فناوری و مدیران مراکز رشد حوزه سلامت برای توسعه اکوسیستم کارآفرینی به ویژه در حوزه فرآورده های دارویی، تجهیزات پزشکی و توانبخشی و گردشگری سلامت، جزء برنامه هایی است که در غالب کارگاه های متنوع، پانل های موضوع و عملکرد محور برگزار خواهد شد.

برپایی نمایشگاه ویژه صندوق ها، شرکت های مشاوره مدیریت و مراکز رشد و پارک های حوزه سلامت برای معرفی فرصت ها و خدمات از جمله ویژگی های این رویداد است. برجسته ترین ویژگی دیگر این رویداد برگزاری اتاقهای مذاکره و جلسات مذاکره در حوزه محصول تا بازار و مربی گری شرکت ها و تیم های فناور ثبت نام کننده به مدت دو و نیم روز و نهایتا داوری آنها می باشد.

همچنین در ادامه باید افزود نهادهای مختلف، حمایت از تعداد قابل توجهی از شرکت های فناور برگزیده را در حوزه تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت خواهند داشت و از سه شرکت برگزیده نیز برای حضور در دوره MBA سلامت پژوهشگاه ابن سینا حمایت می شود.

لازم به ذکر است سایت رویداد به نشانی Inotechsalamat.com و درگاه ثبت نامه الکترونیک آن به صورت ثبت نام انفرادی و گروهی آماده و فعال می شود.

 

کد خبرنگار: 41020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha