کد خبر: روزه-داران-در-وعده-سحر-فیبر-بیشتری-مصرف
۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۰

رژیم‌های غذایی که فیبر داشته باشند، برای ماه رمضان بسیار مناسب است؛ چرا که فیبر به تدریج آب را در بدن آزاد می‌کند و خشکی پوست را به تاخیر می‌اندازد.

 

دکتر مجتبی امیری متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: پوست اولین سد دفاعی در مقابل عوامل خارجی است، بنابراین بیشترین صدمه را می‌بیند.

امیری افزود: این عوامل خارجی به ترتیب اهمیت نور خورشید، خشکی پوست که درصد قابل توجهی از آن به محیط زندگی مربوط می‌شود، رعایت بهداشت پوست و مو، عوامل تغذیه‌ای و روانی که بر پوست و موی افراد اثر مستقیم دارد، می‌باشد.

وی اذعان داشت: در ماه مبارک رمضان مراقبت پوست مانند سایر زمان‌ها است و تنها تغییر، کم‌آبی است که می‌تواند مقدمه‌ای برای خشکی پوست باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تصریح کرد: اگر افراد توصیه‌های متخصصین تغذیه را جدی بگیرند و در وعده سحر فیبر بیشتری مصرف کنند، در طول روز کمتر اذیت می‌شوند.

امیری افزود: رژیم‌های غذایی که فیبر داشته باشند، برای ماه رمضان بسیار مناسب است؛ چرا که فیبر به تدریج آب را در بدن آزاد می‌کند و خشکی پوست را به تاخیر می‌اندازد.

وی استفاده به هنگام از مرطوب کننده‌ها را برای حفظ طراوت پوست ضروری برشمرد و عنوان کرد: شستشوی زیاد پوست را خشک‌تر می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود به جای صابون‌ها از پد استفاده شود که با توجه به قدرت قلیایی کمتری که دارند، پوست کمتر تحریک می‌شود.

این متخصص پوست و مو اظهار داشت: افراد در این ایام کمتر در معرض نور آفتاب باشند. حفاظت از پوست در بربر اشعه‌های آفتاب همواره یک ضرورت است، چرا که این اشعه‌ها خطرناک‌ترین و مضرترین عامل محیطی برای پوست است.

امیری متذکر شد: بهترین توصیه برای حفاظت از پوست در برابر آفتاب، داشتن یک پوشش مناسب است. در فاصله ساعت 11 تا 3 عصر حتی الامکان در معرض تابش آفتاب نباشند.

 

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha