کد خبر: رفع-مشکلات-ترافیکی-کلانشهرها-در-پیچ-و-خ
۲۵ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۹

خبرگزاری سلامت: با افزایش تعداد خودروها در کلانشهرها، هر روز ترافیک سنگین‌تر می‌شود و متاسفانه راهکارهای ارائه شده از سوی سازمان‌های مرتبط با این امر چندان موثر نبوده است.

مهندس صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با مدیریت ترافیک به ویژه در کلانشهرها به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت گفت: تا زمانی که مدیریت واحدی هم در تولید خودرو و هم بودجه‌هایی که برای رفع مشکلات ترافیکی تخصیص داده می‌شود را شاهد نباشیم، نمی‌توان به بهبود شرایط امیدوار بود.

بدری اذعان داشت: در برنامه ‌یزی طولانی مدت نیز می‌بایست سیاست متوازن کشوری اتخاذ شود. به بیان دیگر، با سرریز کردن امکانات به کلانشهرها، قطعا مشکلات افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر این‌که امکانات جاذب ترافیک است، تصریح کرد: باید در سیاستگذاری کلان باید به تخصیص متوازن امکانات در سطح کشور توجه داشت تا از مهاجرت بی رویه با مراکز استان‌ها و کلانشهرها جلوگیری شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت موظف است 50 درصد اعتبارات مترو را تامین و پرداخت نماید که به دلیل مسائل سیاسی، در دولت‌های دهم و یازدهم شاهد عدم توجه لازم به این مساله بودیم.

به نظر می‌رسد مدیریت یکپارچه در حل این معضل می تواند راهگشا باشد.

 

کد خبرنگار: 41025

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha