کد خبر: رضايتمندي-مردم-از-هزينه-هاي-درمان،-دست
۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۰۷

رئیس دانشکاه علوم پزشکی تهران گفت: بعد از طرح تحول سلامت مردم از جهت هزینه های درمان رضایت دارند.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر علی جعفریان، رئیس دانشکاه علوم پزشکی تهران با بيان اين كه بعد از اینکه طرح تحول سلامت شروع شد ما یک قسمت زیادی از کمبودهای عقب افتاده ی طولانی را جبران کردیم، افزود: این نکته کلیدی است به چند علت؛ یکی اینکه ما بدهی بیمارستان را تقریباً رساندیم به روز؛ یکی دیگر اینکه با تغییراتی که درتعرفه اتفاق افتاد ازهر طرف چه از طرف پزشک چه از طرف پرستاری توانستیم یک کاری کنیم که با انگیزه بهتری کار کنند . علی رغم اینکه بار کارشان زیاد شده بود ، چون پرداختشان را بهتر کردیم؛ یکی اینکه استاندارد خدمتی که تعریف کردیم عوض شد . دارو خریدن از بیرون بیمارستان امرعادی بود، ولی بعد از این طرخ  این وظیفه ، وطیفه ی بیمارستان است. این تغییر استاندارد خدمت کار بزرگی است. این اتفاقی است که بعدار طرح تحول سلامت افتاده ونتیجه اش رابه طورمحسوس می بینیم.
وي با تاكيد بر اينكه مردم بعد از طرح تحول سلامت از جهت هزینه های درمان رضایت دارند، ادامه داد: رضایت مندیشان در بررسی ها چه از داخل وزارت بهداشت چه از بیرون مشخص است. در کل وزارت بهداشت هم تغییر قابل توجهی داشت؛ برای اینکه  متوجه شدند شخص آقای دکتر هاشمی و هم برنامه وزارت بهداشت دارد در جهت ارائه خدمت به مردم مي رود. این موضوع را کاملاً  لمس کردیم. البته ما با شلوغی هم مواجهه شدیم، چون مردمی که می رفتند بیمارستان خصوصی آمدند سمت دولتي.
جعفريان ادامه داد: یک نکته ديگر که وجوددارد برمی گردد به سه دهه ی گدشته؛ در گروه پز شکی ما خوشبختانه اگر  نگوييم موفق ترین گروه علمی کشور بودیم ولی یکی از موفق ترین ها بودیم . هم در تربیت نیروهای جدید، هم در توسعه ی اموزش . یعنی ما رشته هایي که قبلا نداشتیم الان ورود پيداكرديم. تقریباً دانشگاه ما به تنهایی 38 تا دوره های تخصصی برگزار می کند در رشته های پزشکی، دندان پز شکی و داروسازی . 25 تا فوق تخصص دارد .حدود  50 رشته فلوشیپ؛ از بین این ها ، بعضی از دوره های تخصصی، عمده ی فوق تخصص ؛ و 100درصد فلوشیپ، براي سه دهه گذشته است و ما الان  نیروی انسانی مان طوری است که هر جای دنیا برودخریدار دارد. به خاطر اینکه میدانند فرد با کیفیت از این سیستم تربيت شده است.
وي در پايان برنامه كارنامه راديو سلامت اظهار كرد: در یکی دو سال گذشته ، تقریبا در طرح تخصص ، ما تفریبا 4000 متخصص به خدمات دولتی کشور اضافه کردیم. از نطر کیفیت می توانم بگوم ما در منطقه فارغ التحصیل در رشته های تخصصی داریم؛ آنهايي که از دانشگاه فارغ التحصيل مي شوند ،کاملا تبحر دارند، ماهرند و قابل اعتمادند و خدماتی که ارائه نمی شده دارند ارائه می دهند. یکی از اين موارد مثل کار پیوند کبد است .ما 20سال پیش باید برای یک مریض 150هزارپوند می دادیم برود اینگلیس شش ماه بماند هز ینه شش ماه را می دادیم .150هزار پون  هزینه پیوند کبد بود. بعد هر دو ماه یک بار می فرستادیم تاچک شود. این در حالی است که ما درهفته گدشته ، دریک هفته در بیمارستان امام خمینی(ره)حدود 6 پیوند کبد داشتیم. این یعنی ظرفیت سازی؛ هم تکنیک های جدید را وارد کرديم و هم زمینه استفاده از تجهیرا ت راکه از آنها استفاده مي كنيم را درست نموديم و سپس تبدیل به خدمت کرده ايم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha